Sollängtan

Det är lugnt i huset just nu. Halva familjen har åkt för att fika hos älsklingens brorsdotter med familj. Fira födelsedagar som varit den senaste tiden.

Jag är hemma med lilleman som inte är riktigt pigg. 12-åringen är också hemma för att ta igen lite skolarbete efter sjukdom.

Allt sammantaget har gjort att somnat tidigt på kvällarna och inte orkat sitta vid datorn.

Hoppas nu på att värmen kommer snart och att solen kommer med vår. Längtar riktigt mycket efter att inte behöva varma kläder, att kunna sitta ute och äta mat och fika. Det lockar inte just nu då det är ett par plusgrader och regn.

Lila krokus

De här små vännerna har börjat titta upp ur jorden. Riktigt härligt är det att se hur blommorna börja komma upp.


Kommentarer
Postat av: Gsan

Hej hej , kikar förbi med en liten hälsning, med hopp om värme ! Jag bidrar med en tankebild*

Njutningen av
Vårens första glass i solsken
bland humlor och grönskande små snår !

Trevligt Helg och Glá Påsk mvh G

2008-03-20 @ 16:38:42
Postat av: Gsan

jag glömde berätta att Peter LeMarc ger ut en liveplatta , troligen kommer den i maj!!
Jag rekomenderar den , då jag vet hur jäkla bra turnén va , då jag va på 3 av dom. Läs mer på hans hemsida , där Peter berättar själv i gästboken*

2008-03-20 @ 23:22:42
Postat av: Ior

Gsan: Glad påsk till dig med, hittills har helgen varit bra. Såg årets första Tussilago igår.

Tack för tipset om Peters platta. Håller utkik efter den...

Kramar / Ior

2008-03-23 @ 08:31:08
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: Lena

Härlig vår bild Ior!

Hoppas helgen varit skön!
Kram

2008-03-24 @ 00:04:42
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Ior

Lena: Helgen har varit bra.
Vad kul att du gillar bilden (sen kom snön)
Kramar tillbaka

2008-03-25 @ 20:39:33
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: Gsan

Men nu snart är det, Vår på riktigt så håll ut Go vänner , flåt om jag svävar ut men jag har nåt at säga*

Vintern är min ständiga fiende , en downperiod utan dess like, Inte nog med att jag bokstavligt talat hatar Kylan men allt det som varit och är i varje vardaglig timma , stör mig , men bär det inom mig , smärtan , kampen skulden i att just jag , osv...Djup brunn men samtidigt en otrolig styrka och värme från så många vänner som hjälper mig överleva. Bloggen , jag övergav den som forum för att inte låta det negativa ta överhanden , jag kommer aldrig glömma orden från er , den värme som just DU visade med några rader , som slet upp mig och som bjöd på en medmänsklig värme . Det vill jag du ska
ska veta , allt tar sin lilla tid. ATT KÄMPA och fånga ny kraft är tufft.

Med en liten familj som sällskap med små barn , jag kan bara gissa vad du går igenom.

Lena: då jag vet att du läser.
Vårtecken , jag vet att du har haft en annorlunda vår som du sent ska glömma, en utmaning som kostat på .

Ior: En god helg till dig och de dina,

ALLT det bästa , ha de bäst / mvh G

2008-03-28 @ 20:56:23
Postat av: Gsan

*Våen är här* jag anar att mina rader, kanske stressade er
men så va inte min mening eller tanke , Nytt år ny njutning nya tag!
Jag är lite för mkt , jag vet , flåt*

Vårkram, mvh G

2008-04-04 @ 01:46:44
Postat av: Ior

Gsan: Nej du behöver inte be om ursäkt alls. Jag är bara glad att jag får dina uppmuntringar och rader. Alltid lika välkomna! Är väldigt tacksam för dem.

Har haft en mycket trött period med mycket yttre faktorer som tar kraft. Är ändå glad då familjen ger energi och då är även dina rader till hjälp.

Tack och Vårkramar tillbaka!
Ior

2008-04-04 @ 07:33:22
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: Gsan

familjen är det viktigaste vi har , en grundbult i allt levande och kärleksfullt, en styrka och en resurs för så mkt .Jag tror jag vet vad den betyder för dig. jag förstår värdet. jag tror samtidigt att du går igenom en hel del svårigheter och lastar dig själv , därför att osv. Nu menar inte jag att DET är så , jag tror utifrån mitt eget perspektiv, jag mis när jag blev halv ! Hur det kändes , men jag minns samtidigt hur jag blev hel igen , även om det tog lite tid, dom som fanns i min närhet stod kvar , resten försvann...jag hittade nya vänner , det va väl det som jag ville säga, ...usch va jag svamlar , jag får öppna en anonym egen blogg ;)!

Allt det bästa till dig Ior , gläds med dig och ditt lilla yngsta barn, jag vill så gärna vrida tillbaka klockan men , åren går och min minsting fyller 20 år i år, jag ycker det är hemskt !!
Men han är självgående har jobb och snart ett eget boende, så jag antar att det är så det ska vara, men uj ,..jag hade inte riktigt räknat med att det
skulle gå så fort ;)!

TIPS ...lakrits puck* GB , i vårsolen !

MUMS*

mvh uppriktigt och vänligt/
G

2008-04-05 @ 22:52:24
Postat av: Lena

Härligt med rader som dessa..Kram Gsan och Ior!

2008-04-05 @ 22:54:47
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Ior

Gsan: Tiden går för fort och det känns som det går fortare för varje år på något sätt.
Och jag tycker inte att du svamlar. Dina rader är alltid välkomna! Känner igen mig i dem i det att jag just nu klarar vissa saker som tidigare var självklara men jag vet också att så småningom ska det bli bra.
Lakritspuck är förresten en av mina favoriter :-)

2008-04-08 @ 22:23:28
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: Ior

Lena: Tack vännen! Blir lika glad när jag ser dina rader med.

2008-04-08 @ 22:24:32
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: Gsan

Tack Ior, ...tiden , och alla goa glassar smälter lite för fort! Så är det bara ;)!

kram ha de bäst / G

2008-04-14 @ 02:06:16
Postat av: Ior

Gsan: Ja, så är det :-)

2008-04-17 @ 21:54:11
URL: http://ior.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0