Sitter

en stund framför datorn. Har haft det lugnt de två första veckorna på semestern. Älsklingen och minstingen sover en stund och övriga tittar på TV.

Lite tråkigt är det med en del regnskurar och mulet väder. Det tröttar på lite. Tror jag också vilar en stund.


Tiden går

Tänk vad tiden går!
Länge sedan jag skrev här och om ett par veckor är det fyra år sedan jag startade bloggen. Känns lite konstig att allt rullat på så snabbt.

Har just nu semester och kommer att tillbringa den här hemma med någon enstaka dagsutflykt. Har haft en vecka som tillbringats i värmen med besök av goda vänner och grillning, bad och mycket skratt.

Helgen har varit lugn med lite trädgårdsfixande och vila. Trots att jag gillar fint väder hoppas jag att väderprognoserna stämmer med att det kommer att bli lite svalare den närmaste veckan.

Ska nu natta de yngsta och sedan invänta älsklingen som jobbar just nu. Kommer snart hem.

RSS 2.0