Precis hemkommen

Har precis packat upp efter en härlig semestervecka uppe i Åre.

Resan startade tidigt på fredag morgon för en vecka sedan. Uppe på eftermiddagen och en solig vecka med lite molnigt har vi haft. Inte mycket regn om man ser till hur det varit i södra delen av landet.

En hel del utflykter och mys har det blivit. En av höjdpunkterna var Tännforsen, riktigt mäktigt att se ett sådant vattenfall. Lite fiske har det blivit också och jag har fått min första öring. Den fick komma tillbaka till vattnet då den var lite för liten.

Nu blir det till att koppla av ikväll efter den långa bilresan som barnen klarade av med bravur.

Lång promenad

Det är vad vi tog oss idag. Anledningen var att vi lämnade in bilen på service för några småsaker. Under tiden promenerade vi runt området och åt bland annat lunch på IKEA, satt på en gräsmatta och mös i solen. Tills det började regna, då började vi gå tillbaka. Lagom till vi var tillbaka fick vi veta att de precis skulle ringa oss, bilen var klar. Väl tajmat värre med andra ord.

Kvällen tillbringades i tvättstugan. Lite babykläder som behövde tvättas och sorteras inför hösten.

Har läst ut Dan Browns Gåtornas palats och nu vet jag inte vad jag ska läsa. Har inga direkta böcker på lager.

Nu är det dags

Har hållit det för oss själva en tid. Sugit på karamellen som de säger. Mitt i allt det som varit med ryggen och sjukskrivning med mera finns det ändå bra saker. Riktigt bra saker.

Har liksom känt att jag gått omkring och myst de senaste månaderna, ja det är faktiskt så länge. Men nu känns det som det är dags att nyheten blir lite mer officiell.

Det är så att vi väntar en liten skrutt. Eller rättare sagt har älsklingen en liten skrutt i magen. Än så länge kallar vi den skrutten, tills vi vet vad det blir.

Det har varit en av anledningarna till att älsklingen varit extra trött den senaste tiden. Har inte blivit så många sena kvällar förutom när hon jobbat.

Det mesta av det praktiska är fixat. Vi har fixat säng, babyskydd, bilstol, barnvagn och inte minst en annan nyare bil. Det ställde lite andra krav på bil nu när vi blir 6 stycken i familjen. Man får ju inte plats i en vanlig personbil längre.

I vilket fall som helst ska det bli himla roligt.


Hemresa

Idag, på förmiddagen, åkte vår vän och barnen hemmåt. Roliga men intensiva dagar har gått.

Efter avresan lade sig älsklingen och sov och jag fortsatte läsa. Ett litet avbrott för skjuts till en fest och handling. Fortsatt läsning och sedan hämtning från festen. Lite sysselsättning på en annars lugn dag.

Middagen ikväll blev plankstek. Lite mys och kortspel tillsammans innan Beck-filmen som just nu har paus. De två största tittar på En prinsessas dagbok 2. De tycker att sommarlov är toppen, inga tider att passa och jag håller tummarna för en sovmorgon i morgon. Blir nog så att jag går upp med lilleman runt halv åtta så älsklingen får sova igen lite efter de nätter hon jobbat.

Mätt och seg

Sitter här och känner mig seg och trött efter maten. Har blivit några sena kvällar och tyvärr inte så sena mornar. Skulle vilja ha sovmorgon, men icke. Fullt ös runt halv åtta är melodin.

Kvällen blir nog rätt lugn och med lite TV-tittande och fortsatt läsning i senaste Läckberg, Tyskungen. Har börjat komma in i den med. Önskar bara att jag kunde läsa lite fortare, så att man hinner med fler böcker. Där avundas jag min älskling. Hon läser så det slår blixtar. Inatt jobbar hon ändå.

Har suttit ute och pratat med älsklingen och en vän till oss. Hon är här på besök med sina barn. Satt uppe sent i går kväll, som det så lätt blir när de är här.

Avslutat kapitel

Har idag läst ut Camilla Läckbergs Olycksfågeln. Har varit en spännande läsning som jag rekommenderar. Och precis som vanligt när jag läst ut en bok så känns det tomt. Som man tagit farväl av några bekanta. Vissa böcker vill man ska fortsätta ännu längre.

Nu står jag i valet och kvalet om jag ska fortsätta med Läckbergs Tyskungen eller Dan Browns Gåtornas palats. Får fundera lite.

RSS 2.0