På väg hem

På väg hem hade det börja skymma. I spåret efter en varm dag börjar en lätt dimma lägga sig i den allt kyligare luften. Stadens ljus blir likt stjärnor mot en mörkblå himmel.

Då sitter jag där med lite blandade känslor. Känner mig till största del glad, positiv och tacksam över livet. Ändå finns där en vag känsla av något. Ni vet, det där som man inte riktigt kan sätta fingret på. Kanske kommer jag på vad det kan vara för något så småningom. Kanske inte.

Tänkte i alla fall att jag ska utgå från att se tillvaron från en positiv och ljus sida. Försöka att njuta av små stunder av glädjeämnen.


Ny kategori

Har precis lagt upp en ny kategori här på bloggen. Har namngett den till Tankekorn.

Det dyker då och då upp små tankar i livet. Meningen är att det är sådana tankar som ska hamna i den kategorin. Ska bli spännande och se om det blir något av den.

Håller tummarna

Nu håller jag tummarna för att tekniken håller och att strulet inte blir allt för stort.

Peppar peppar ta i trä!

Ord och känslor

Ibland blir man lite eftertänksam. Just nu är ett sånt tillfälle för mig. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Kanske är det för att det är sent och att jag är trött.

Tänker tillbaka till tidigare idag. När jag åkte för att handla hade jag med mig en skiva ut i bilen. Tänkte spela helt andra låtar. Nu blev det av en händelse en annan låt som jag fastnade i. Det var "starkare än ord" med... Ja återigen LeMarc.

Reflekterade inte så mycket mer över det förrän nu ikväll. Orden "så mycket starkare än ord..." etsade sig så starkt i huvudet. Ja, så mycket starkare än ord. Att ibland kunna känna in omgivningen utan att ord sägs, att sitta tillsammans med sin älskade och utan att säga något bara känna varandras kärlek. Eller i andra situationer kommer ord från ens mun som den andre tänkt säga. Visst är det förunderligt.

Känslan som biter sig kvar är att ibland är inte orden som är viktiga utan vad man visar i tanke och handling.

Lite tekniskt strul

Vad det är kul med tekniska prylar när det strular. Lyckades precis logga in efter en ny hårdvaruinstallation. Krånglar fortfarande lite men jag återkommer så snart allt fungerar inom kort.

Varför måste allt förnyas?

Såg till min förskräckelse igår att man rivit bort spåret till Lennakatten. Lennakatten är en gammal smalspårig järnväg för ånglok som funnits hur länge som helst. Åkte med den flera gånger som barn.

Fick bara känslan av att Varför måste allt förnyas, kan inte något gammalt få vara. Visst är det bra att man förändrar och förbättrar. Men varför ge sig på ett viktigt kulturarv. Visst det kan hända att de drar nya spår för Lennakatten någon annanstans... Men det blir inte riktigt samma sak, tycker jag.

Lite uppdatering

om de senaste dagarna.

Under de här dagarna som gått har det varit fullt upp. Lilleman har varit krasslig och som jag skrev tidigare har jag själv haft en hel del huvudvärk. Det här har gjort att jag prioriterat mig själv och familjen.

Kulmen var igår kväll. 10-åringen och två av hennes kompisar skulle hålla en fest för klassen. Blev ett rätt stort arrangemang där vi som vuxna var med för att se till att allt flöt på. Det kändes i benen kan jag lova.

Nu är lugnt i alla fall. 8-åringen och 10-åringen är hos mina föräldrar och ska sova över. Vi har fått en liten frizon på nästan ett dygn. Ikväll väntas plankstek och lite god dricka. Lilleman får hänga med på potatismos och korv eller något annat smaskigt.

Tråkeftermiddag

Nu har det varit en sån där tråkig eftermiddag. Har haft tokvärk i huvudet. Har försökt med allt, druckit vatten, vila och värktablett. Inget har hjälpt. Har funderat på om lösningen skulle vara amputation och nytt huvud. Tyvärr finns inga utbytes att få tag på.

Å andra sidan kan man vara glad åt att man har huvudvärk. Torde tyda på att något finns därinne. Alltid något positivt.

Blir en tidig kväll ikväll och i morgon vaknar jag pigg och alert, sprudlande av energi.


Där föll även jag

dit på biltestet. Blev nyfiken då jag såg det hos Rita med fler.

Mazda RX8

Jag blev en Mazda RX8. Följande motivering:

You're sporty, yet practical, and you have a style of your own.  You like to have fun, and you like to bring friends along for the ride, but when it comes time for everyday chores, you're willing to do your part.

Återigen lugnt

Då sitter jag här igen. Total tystnad runt om. Det är bara datorns sus som hörs. Ett svagt ljus från ett par ljuslyktor lyser upp tillsammans med bildskärmens ljus. Barnen sover och älsklingen jobbar inatt också.

Lilleman blev inte så sen som jag var rädd för. Vad skönt för honom. Då behöver han inte bli för trött imorgon.

Ska koppla av en stund innan jag lägger mig. Försöka få bort huvudvärken något. Det blir lättare att somna om det inte gör för ont.

Bildskoj

Klint

Satt precis och lekte med en riktigt oskarp bild. Lekte med lite filter och vips fanns den där. Den här bilden. Blev lite kul faktiskt.

Trevligt sällskap

Kommer att ha trevligt sällskap ikväll. Lilleman och jag gjorde älsklingsmamman sällskap i eftermiddags. Vi la oss för att vila... somnade... och vaknade typ en och en halv timme senare.

Det var tyvärr för sent på dagen och en aning för länge. Förhoppningsvis lyckas jag få i säng honom i hyfsad tid ändå.

I vilket fall som helst var det skönt att sova middag.

God morgon där ute

Uppe med tuppen, skulle man kunna säga. Men här finns ingen tupp. Har visserligen undulater men de har inte börjat kvittra än.

Spännande och se vad den här dagen för med sig. Känner mig på bra humör om än lite trött.

En ny dag gryr

Soluppgång

I morse när jag klev upp möttes jag av den här synen. Snabbt fram med kameran. Himlen riktigt sprakade av färg. När en dag gryr på det sättet mår jag bra inom mig. Hur härligt är det inte med en kall och färggrann morgon.

En väg i hösten

Höstväg

" ...
Vägen , vägen låter oss längta
Men den far oss förbi, medan vi står och väntar
..."

Ur Peter LeMarcs "Vägen (låter oss längta)"

Vart för den här vägen mig? Vad finns i andra ändan?
Frågor man kan ställa sig ibland. Kanske det inte finns svar på dem. Kanske det är så att svaren inte är de viktiga. Att stanna upp i vardagen och tänka, känna och uppleva. Ta stunder av reflektioner, både själv och tillsammans med andra. Det är något som är berikande.

Mitt i allt funderande har jag märkt att det är väldigt lätt att glömma det nära. Lätt att fastna i tankar av oro och framtidstänkande.

Tror ändå att vägen gör resan mödan värd. Som flera skrivit den senaste tiden. Ta vara på de små stunder av glitter och guld i vardagen.


Höstsol

Solnedgång i hösten

Solen på väg ner bakom träden. En kväll den här veckan var det dags att plocka fram kameran. Resultatet blev bilden ovan. Lite av det eldklot solen är. Kombinera den här bilden med lite kylig och klar luft så får man en härlig höstkväll.

Läst ikapp

Har ägnat en stund åt att läsa ikapp bloggarna jag inte kunnat läsa. Har riktigt längtat efter att få ta del av era tankar.

Många fina bilder både foton har jag sett och bilder som skapats i mitt huvud.

Tekniktrubbel

Blev lite frustrerad igår. Hade en stund igår kväll då jag tänkte läsa bloggar och skriva lite själv. Vad händer? Jo, vart jag än försökte gå in möttes jag av felmeddelanden. Försökte ett bra tag innan jag gav upp. Jag gick och la mig istället.

Har idag fått svaret att det varit fel på servern. Skönt att det inte var här i alla fall. Peppar peppar!!


Liten kortis

Sitter här och passar på att skriva lite. Har varit full fart idag. Inte är det slut ännu. Är precis hemma för att äta och sen är det möte. Försöker återkomma lite senare ikväll.

Söndag i lugnets tecken?

Så har söndagen startat. Vi har hunnit med frukost skjuts till handbollsträning och är nu hemma igen. Nu ska vi mjukstarta resten av dagen. Medan älsklingen sover klart tittar vi på någon familjefilm, barnen och jag.

Lite senare idag får vi se om det blir kompletterande handlande. Vi glömde köpa almanacka till älsklingen. Hon behöver en ny.

Japp!

Hade en del simultankapacitet. Jobbet till största del fixat, ska bara skriva in det i datorn. CSI också avklarat plus lite till.

Tänk vad skönt det är att få saker avklarade som hängt över en ett tag. En sak till att kunna släppa ifrån sig.

Simultankapacitet

Nu ska den testas. Förmågan att hålla flera bollar i luften. Ska hålla koll på CSI: Miami och jobba lite samtidigt (har lite skrivjobb inför måndag) och sen ska jag blogga vidare en stund.

Älsklingen jobbar natt och barnen har lagt sig så en liten stund får det bli.

Blötdjur...

Idag har vi kännt oss som blötdjur. Vi tänkte i går att lördagen skulle tillbringas i centrum och att vi skulle göra en del inhandling. I morse efter frukosten ångrade vi oss. Regn, regn och åter regn. Hur kul är det att gå mellan affärerna när det regnar.

Efter mycket om och men beslutade vi oss för att i alla fall ta oss iväg. For till ett köpcentrum istället... precis som tusentals andra idag. Men hallå, lönen kommer inte förrän till veckan. Ändrade planerna och åkte till ett annat ställe istället. Där var som tur var inte lika mycket folk och man kunde få parkering.

Åter till rubriken, trots de korta vägarna till och från bilen blev man blöt. Riktigt blöt. Och det blöta det leder till imma i bilen... bara av att vara i bilen.

Stannade till hos älsklingens syster och familj på vägen hem. Drack lite kaffe och pratade.

Frukost på sängen

Vi blev väckta med frukost på sängen nu på morgonen. Jättemysigt!
10-åringen brukar ibland göra såna småsaker. Blev tillslut en mysig familjefrukost av det hela när vi flyttade ner i köket istället.

Härlig start på morgonen.

Trassel

Igår kväll var det trassel med internetuppkopplingen. Peppar peppar har det fungerat bra än så länge. Nu på morgonen var allt som det skulle igen, vad skönt!

Musikberoende

Börjar nästan tro att det är så. Upptäckte på vägen till jobbet i morse att jag glömt Mp3-spelaren hemma. Tyvärr var det stressigt så jag hann inte vända för att hämta den. Fick helt enkelt klara mig utan idag.

Rasten kom och jag saknade spelaren. Satt och försökte skriva några rader istället. Orden ville tyvärr inte komma fram på något kreativt sätt. Tänkte att det var bättre att skriva något än att inte skriva alls. Det brukar lossna till slut.

Kommer lägga spelaren i jackfickan direkt i morgon bitti. Dagens miss vill jag inte återuppleva. Vill ha sällskap av Peter LeMarc, Paul Carrack, Erik Gadd och Mauro Scocco.

Idag har hösten

varit på besök. Totaldimma imorse och råkallt hela dagen. Kylan har riktigt krypit in på bara kroppen. Har gått med fleecetröja hela dagen (en syn för de modemedvetna *skrattar*).

Nu börjar det verkligen bli dags för mysstunder med stearinljus och varmt att dricka. Att sitta och mysa tillsammans eller med en bra bok.

En glädjestund

Tänk vad kul det är!
Att göra nya bekantskaper, få nya vänner! Det är precis så jag känner för det här med bloggande. Att få sig till del både jobbiga saker och mycket av livets glädjeämnen. Det finns så mycket att både få och att ge.

Ser verkligen fram mot de stunder jag kan sätta mig ner och läsa vad som hänt här i bloggosfären. Speciellt glad blir jag när ni har skrivit små och stora kommentarer.

Många varma hälsningar till Er.

Har varit lite mycket

just nu!
Tänk vad krafter kan gå åt vissa dagar. Det har varit fullt upp på jobbet de senaste dagarna. Situationen är under kontroll så långt.

Har varit fruktansvärt trött de senaste dagarna vilket lett till att jag somnat mellan 21 och 22. Det för att i kväll istället få svårt att sova. Det är bra lustigt. Eller inte...

Skulle vara skönt om man hittade ett mellanläge. Får försöka hitta lite balans i det hela.

Äntligen!

Idag kom solen tillbaka. Fortfarande kallt, vill ha värmen igen.
Känns ändå som det varit en riktigt bra dag. Ska försöka få veckan att fortsätta i samma spår. I alla fall med det jag kan styra över. Positiva tankar till att börja med, det kryddat med ett glatt humör.

Chockade älsklingen med att gå ut och klippa gräset och kratta undan gräs och löv. Det helt utan en påminnelse. Den minen var kul, full av förvåning. Härligt !!

Snart väntas det pastagratäng. Bara älsklingen och 10-åringen kommer tillbaka från handbollsträning och handling.

Fryser

Sitter här och fryser. Ute är det 5 plusgrader och grått. Nej, jag sitter inte ute. Inne känns det kallt också om än varmare än 5 grader. Hoppas att den stora sol de visade på vädret igår kväll kommer snart.

Håller på att varva upp inför 8-åringens handbollsträning. Den känns just nu lite avlägsen trots att den börjar om en timme.

När älsklingen vaknat ska vi åka ut en sväng tillsammans, hela familjen. Ska bli roligt.

Kärleken

Kärleken
Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.
Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.


Den här dikten av Nils Ferlin står mig varmt om hjärtat. Jag tycker den säger så mycket. Tycker väldigt mycket om Rolf Wikströms sångversion, har snurrat många gånger för min älskling.


Myskväll med barnen

Först ska det bli en stunds mys med barnen, håller på att titta på Polisskolan 5. Sen när de lagt sig blir det lite bloggande och en stund för mig själv. Älsklingen jobbar natt.

Det känns som jag har lite att ta igen efter de senaste dagarna, så vi får se vad det blir.

Lite förvirrad

En liten händelse från gårdagens frukost. 8-åringen och 10-åringen dukar fram frukost åt familjen. När den är klar sätter vi oss och äter. 8-åringen brer sig två smörgåsar när mamma säger:
 "Ta gärna fram rosten och rosta brödet".
Då går 8-åringen för att hämta rosten. Det dröjer lite, sen kommer frågar han:
 "Hur ska jag få fram rosten, mamma?"
"Ja, men vad är det som är svårt?" svarar mamma och tittar dit.
Där står 8-åringen med båda smörgåsarna i händerna framför skåpet och ser förbryllad ut.
 "Du kan ju alltid börja med att lägga dina smörgåsar på bordet!" blev svaret.

Handboll

Idag har 10-åringen varit på handboll. Till Täby bar det av. Första matcherna på helplan (stor), duktiga var de. Första matchen gick inte så bra (1-10) men sen hittade de spelet och vann andra med 7-2.

Trötta åkte vi hemåt och nu ska vi snart äta middag. Ska försöka hinna ut på en promenad i finvädret innan det mörknar

En liten färgklick

Rönnbär

Tänkte att jag skulle ge er en liten färgklick så här i den sena höstkvällen. Tog bilden för ett par veckor sedan i skogen. Var på promenad och njöt i den friska luften.

Trollsk dimma

Dimma 2

Igår morse när jag klev upp var allt inbäddat i en dimma. När jag kom till jobbet tog jag de här bilderna. En svag elddoft låg i luften. Tankarna for iväg till en lägereld, några människor sitter tysta runt om och värmer sig i den kyliga luften. De lyssnar till en ugglas avlägsna hoande. De sitter där tillsammans och behöver inte säga något. Alla trivs i varandras sällskap.

Dimma 1

Samtidigt finns där ett stråk av rädsla för vad som kan finnas i dimman. Det man inte riktigt ser kan med fantasins hjälp bli vad som helst.

Avkopplande musik

Ser fram mot att lägga mig och lyssna på musik i lurar, så stör jag inte min älskling. Peter LeMarc och Mauro Scocco ballader, härligt mysigt.

Att lyssna på musik och tänka igenom dagen som varit, reflektera och förundras. Oroas och glädjas. Allt för en kort stund innan den sköna nattsömnen. Om den infinner sig vill säga. Känns så ikväll i alla fall :-)

Rakt in i hjärtat

Regnbågsbro

Ibland blir jag förundrad över hur vissa sånger går rakt in i hjärtat. Just nu sitter jag och lyssnar på LeMarcs "Mellan månen och mitt fönster". Något i den sången gör att jag inte kan släppa den.

"...Jag vet hur det känns, för jag har varit där
Mellan månen och mitt fönster finns en bro..."
/ ur Mellan månen och mitt fönster, Peter LeMarc

Kanske känslan av igenkännande i händelser, stunder som man varit med om. Att på något sätt ha en medkänsla för situationer som kan ha legat bakom texten. Vad det än kan vara, för det kan vara så väldans mycket.

Eller när något av barnen varit med om något. Man känner igen det och kan finnas där som stöd. Inte för att tala om att si och så ska du göra utan för att lotsa mellan olika alternativ.

Regnbågen ovan får stå som symbol för mina broar mellan minnen och verklighet. Broar som förbinder mig med de nära och kära. Gamla och nya bekantskaper. Utan broar blir det svårare att nå varandra.

Världens viktigaste sak

Idag har jag blivit påmind av Lilleman om en sak. För honom oerhört viktig har jag mer och mer förstått. Han älskar bilar. När jag pratade med honom i telefon påminde han mig om hans högsta önskan. När han hörde att det var jag i telefonen sa han direkt "Ha Volvo, med husvagn. Till mig!!". Det är nämligen så att hans favoritleksaksbil, en röd Volvo V70, gick sönder i helgen. Det till största förtvivlan. Kommer ihåg själv när någon av mina favoritleksaker gick sönder. Det var katastrof.

Vi får se lite längre fram om Lilleman blir med Volvo igen. Tills dess får Porschen ta över favoritskapet tillsammans med Bubblan.

Härlig hemkomst

Tänk vad härligt det är att mötas av sina barn, i det här fallet Lilleman, när man kommer hem efter en lång arbetsdag. Mötas av en kärleksfull blick som säger välkommen hem, idag förekommet av rop genom en stängd dörr "Pappa!!". Detta för att sedan komma in och få kramar av både barn och älskling. Då blir jag alldeles varm i hjärtat.

En favoritväxt

Kärleksört

Det här är min absoluta favorit i vår rabatt. Japansk kärleksört. Vacker och tålig. Flera stycken växer där. De är vår stolthet. Tyvärr får man lite ångest när man tittar på grannens rabatt. Mina fingrar är inte lika gröna som deras. Sån tur att man kan njuta av dem också.

Grannes rabatt

En liten stund av närhet

Innan min älskling åkte och jobbade ikväll låg vi och lyssnade till LeMarcs "Ett av de sätt". Tänk vad mysigt att för en kort stund bara hålla om varandra och lyssna på texten. Ett sådant där ögonblick som då och då blir när jag spelat upp någon låt där text och musik gått direkt till hjärtat.

Varför ska hon jobba inatt. Vill bara hålla om, kramas och se in i hennes vackra gröna ögon. Nåväl jag kan låta de olika sångerna fylla det har tomrummet ett tag.

En höst i rött

Här kommer en liten fortsättning på temat med höstens färger. Tog bilden på en liten promenad idag. Man förundras över hur rött det röda kan bli.

Röda buskar

Värmer ända in i hjärtat.

Lugn dag

Så även den här dagen har varit en lugn dag hittills. Var med 8-åringen på handboll i morse. Sen har vi varit barnvakt åt älsklingens systerbarn. Mitt i det har vi städat lillemans förskola.

Just nu tar vi det bara lugnt och hämtar kraft. Har legat och slumrat i soffan tillsammans och bara varit. Hur skönt som helst.

Ett annat perspektiv

Idag känns jobbet riktigt avlägset. Har faktiskt kunna träna in förmågan att stänga av tankar på jobbet. Ja, nästan i alla fall, jag skriver ju det här nu. I vilket fall som helst är den här dagen himla skön.

Den började med att vi gick i morgonrock nästan till klockan 11. Sedan gjorde 10-åringen och jag oss i ordning för löpturen. Det var så himla mysigt och så där långsamt härligt. Att softa tillsammans utan att ha en massa måsten.

Kommer nog att försöka fortsätta att springa lite. Jag som alltid tyckt att det har varit det tråkigaste som finns. Men ändra sig, det brukar inte vara något problem.

Bortbjuden

År förresten bortbjuden till några vänner ikväll. Blir bjuden på middag. Både älsklingen och jag tycker det ska bli skönt att slippa matlagningen.

Ska hinna med och blogga en del i alla fall.

Kroppsgenomkörare

Idag har kroppen fått sig en rejäl genomkörare. Först var 10-åringen och jag ute och sprang några kilometer. När vi sen kom tillbaka var det dags för arbete i trädgården. Hela härligheten skulle höstfixas.

Några som också var i farten var myggen. Ett stort antal myggbett är resultatet. Kan tala om att det kliar rätt friskt just nu.

Känner mig i alla fall rätt skönt trött efter det här och ser fram mot en lugn kväll.

LeMarc

Nu har jag efter lite letande hittat några skivor med Peter LeMarc. Då bland annat Lenjangel, Gnosan och Rita skrivit en hel del om denne svenske artist blev jag nyfiken.

Köpte idag LeMARCOLOGI och fick dessutom låna Närmare Gränsen, Bok med blanka sidor och Hittegods. Det kommer med andra ord snurra mycket LeMarc de närmaste dagarna. Det jag hört hittills gillar jag.

Finns en hel del låtar som känns igen och en massa nytt, kul !

Bladverk

Bladverk

Tog den här bilden igår på min promenad. De är lite övervissna men de lyste så fint irl. Det är inte alltid bilden gör verkligheten rättvisa.

Undrar om nissarna använder dessa gyllene löv som guldslantar.


Fullt upp

Det har det varit idag. Arbetade sent och älsklingen skulle bort ikväll. Väl hemma lagade vi mat och åt. Sen startade kvällens aktiviteter: chokladbollsbak och förberedelser för det besök vi skule få. Min moster skulle komma och hälsa på tillsammans med mina föräldrar. De kom vid åtta-tiden. Det blev en trevlig stund.

Hämtade min älskling lite senare och vi satt och pratade ett tag innan vi lade oss. Plötsligt kom jag på att jag behövde ett par papper inför morgondagen. Och nu sitter jag här. Tänkte kolla runt lite innan jag lägger mig igen.

Vem bor här?

stenport

På min promenad i skogen idag såg jag det här stenpartiet. Det känndes nästan som det var en port, en ingång till ett hem. Ingången är stängd med en liten stendörr men bakom den kan jag tänka mig att det leder en liten gång. I slutet av den gången kanske finns en hemtrevlig liten håla där någon liten nisse bor. En liten nisse som när ingen ser det smyger omkring för att sköta om alla djur som bor intill.

Stenpartiet satte fart på min fantasi, vilket är härligt. Tankekullerbyttor och resor i det okända. Spännande!

En dag av rörelse

Det är en kort summering av den här dagen. Rörelsen bestod i vår lilla friluftsdag. På eftermiddagen kom jag till den skogsglänta som promenaden skulle starta i. Fick papper att skriva på, det skulle vara fem frågor med friskvårdfrågor och påstående som skulle ersättas med namn. Det blev en härlig höstpromenad helt i min ensamhet.

Skogsstig1

Det gick inte direkt bra med frågorna. Var för okoncentrerad och tänkte på annat.

Ensamt litet träd


Morgonstund har...

idag inte guld i mun som man brukar säga. Idag ligger dimman tät över gårdarna. Känner riktigt hur kyligt det är, 4 grader. Till och med kallare än i kylskåpet. Förhoppningsvis blir det fint väder idag.

Ska strax till jobbet. Arbetsdagen avslutas idag med en promenad, en slags friluftsdag. Blir en skogspromenad säkert med någon typ av tipsfrågor.

Direkt från det ska jag köpa skruv, nej jag har inte tappat någon själv även om det ibland verkar så. Vår grind har "gått" sönder och lilleman kan rusa rätt ut just nu. Så i eftermiddag blir det lite snickra och skruva.

Möten

I kväll hade allt samlats ihop. Två föräldramöten var det. Vi fick ta var sitt, barnvakt hemma. Tyvärr fick jag det som drog ut på tiden och var hemma sent.

Väl hemma rapporterade vi till varandra och skulle titta på TV. Slutade med att vi somnade bägge två. Älsklingen ligger och sover och jag hamnade här igen. Ska försöka att sova alldeles strax.

Pust !

Sitter och pustar ut efter att huset varit fullt av människor. Vi har haft Tupperwareparty, visning av plastburkar med mera.

Jag själv hamnade på övervåningen för att ta hand om alla barn. 7 stycken i blandade åldrar. Full fart kan man säga. Det var skönt när allt var klart och kaffet upphällt i koppen. Äppelpaj och vaniljsås till det. Livskvalitet kallar jag det.

Ännu mer höstfärger

Tog de här bilderna idag. Vädret blev bättre som jag hoppats. Stod och tittade på hur solstrålarna spelade i löven, kontrasten mot den blå himlen.

Höstträd2

Hittade det här citatet i veckan:
"Våra liv är som solens gång. När det är som mörkast, finns det ett löfte om gryning."
Ledare i London Times

Det känns som passande ord efter den senaste veckan

Höstträd1

Nu håller jag tummarna att söndagen blir lika fin som lördagen.

Ljus i mörkret

När vi ändå är inne på bilder så lägger jag upp den här bilden. Den är tagen en fredagskväll för två veckor sedan. Effektfullt i mörkret.

Nattfontän

Den får bli en lite symbol för det ljus i mörkret man kan behöva ibland.

Höstfärger

Gnosan hade en vacker bild på ett gyllene höstträd på sin blogg.
Tänkte att jag skulle haka på det med en bild från vår utsikt. Om än inte lika gyllene så...

Höstträd

Men vad är det här?

Ingen sol idag. Grått och kallt. Jag som hade bestämt mig för att solen skulle skina och att det skulle vara lagom varmt. Jag skulle tillbringa dagen ute med barnen, efter att först städat lite.

Kan säga att det känns just nu inte så inbjudande att tillbringa tid ute. Trots det ska jag ta mig ut tillsammans med barnen och hitta på något lite senare.

Det är faktiskt så när jag kikar ut genom fönstret att ett litet hopp tänds om lite fint väder. Det är inte helt igentjockt på himlen. Kameran åker med idag!

Filmdags

Nu gör jag kväller och tar mig en film för att slötitta lite på. Ibland får man beslutsångest och kan inte välja. Nu har jag i alla fall gjort valet. Det blir "The Tuxedo" med Jackie Chan. Lite lagom kul och fartig att slötitta på.

RSS 2.0