En bolldag avklarad

Så var en bolldag avklarad. 9-åringen har spelat handbollsmatcher idag. Gick inte som de hoppats men det var höstens första så det kan bara gå bättre.

Nu återstår en fotbollsdag imorgon. Det blir säsongens sista. Efter cupen blir det avslutning med fika.

Stor besvikelse

I förmiddags blev jag riktigt besviken. Var på barngymnastik med lilleman. Tyvärr saknade de bägge ledarna förmågan att fånga intresset bland barnen och det hela urartade. Dessutom läggs nivån på det som barnen ska göra på en alldeles för avancerad nivå. Det var andra gången som det hände och terminen har precis startat. Det som gör mig mest besviken är att, trots påpekanden från flera redan efter första gången, ingen förändring gjorts.

Kommer att kontakta de som är ansvariga och framföra våra synpunkter. Känns trist, framför allt för lilleman som sett fram mot roliga rörelsestunder.

Miljö och boll

Inför den kommande helgen så har jag en utbildningsdag kvar. Gårdagen var intressant. Den handlade om miljö och hur vi påverkas av den.

Helgen blir rolig med både handboll och fotboll. 9-åringen är laddad.

Redo för en ny dag

gryning 1

Att starta en ny dag kan vara något så fantastiskt. Att låta sig ledas mot nya äventyr. Det är ju egentligen vad livet är, ett enda stort äventyr. Härligt ena stunden och så otroligt tungt andra gånger. Att inte veta vad som väntar runt hörnen.

Tyvärr är det allt för många gånger som vi glömmer bort att stanna upp och njuta. Att ta vara på den stund som just för tillfället är. När jag upplever stunder som på bilden så är det verkligen så att jag vill stanna tiden och stå där länge. Låta solen fylla mig med energi.

Tidig morgon

Så var det äntligen dags för en ny bild. Det var ett tag sedan som jag la upp någon.

Gryning 3

Den här bilden är tagen tidigt i söndags morse då jag, 9-åringen och 11-åringen var ut för att fiska tillsammans med vår vän som hälsade på oss. Vi möttes av en härlig slöja av morgondimma över en spegelblank sjö.

Det kändes så härligt att bara stå vid vattnet och titta ut över sjön medan solen sakta steg upp över trädtopparna.

Nu är de här också

De har gjort sitt antågande för fullt. Höstens förkylningar har börjat hoppa på barnen. Lilleman var förkyld under helgen och nu ligger 11-åringen med feber. Har själv känt av halsen och ett par dagar.

Ska försöka komma i sängen tidigare i kväll. Ladda kraft inför morgondagen, sista arbetsdagen för den här veckan. Torsdag och fredag väntar utbildning. Ska bli spännande och se vad som väntar den här gången.

Förresten tycker jag att det känns onödigt att det är fullt med mygg ute just nu. De ska inte vara framme så här när det nästan är oktober. Snurrigt är det och kliar gör det...

Utflykt idag

Precis hemkommen efter en dag i Stockholm. Tillsammans med de två största barnen och vår vän med dotter har vi gått en dag på Naturhistoriska museet. Mycket intressant och spännande att titta på. Höjdpunkten var en 3-D film i Cosmonova, en jättekupol där filmen visas med en gigantisk storlek. Det var nästan att man blev åksjuk av upplevelsen.

Barnen är trötta och även vi vuxna. Snart väntar en tacomiddag. Det ska blir riktigt gott.


Mätt och belåten

Sitter här och känner mig mätt och belåten. Lilleman, 11-åringen och jag har ätit lite Thai-mat. Gott var det. Älsklingen är ute med några vänner och äter middag och 9-åringen är på fotbollsmatch.

Nu är det två arbetsdagar till helgen och vi blev lovade att få sluta tidigare på fredag. Det blir riktigt skönt.

Till helgen kommer en vän till oss. Då blir det Naturhistoriska museet i Stockholm. Det ska bli roligt med en familjedag tillsammans.

Lufttätt?

Idag har det minsann varit full fart på jobbet. Det har varit kul och mycket intressant. Nya utmaningar har startat. Har också tagit steg som för ett par år sedan skulle varit främmande. Känner mig riktigt stärkt av det.

Kvällen har tillbringats med familjen och med min cykel. Fick punktering för ett par veckor sedan. Ikväll tog jag mig i kragen och lagade däcket. Lilleman hjälpte till med glädjen strålande. Nu håller vi tummarna för att lagningen håller.


Tar det lugnt

Sitter här och kopplar av en stund efter att ha städat lillemans förskola. Det tog lite längre tid idag än det brukar. Å andra sidan brukar älsklingen vara med och städa. Idag jobbar hon ändå.

Har varit till vallokalen och lämnat mina röstsedlar. Hoppas att valdeltagandet är större i år än i förra valet.

Ska gå och laga mat

Final

Efter 4 månaders sommarjobb nådde vi i fredags finalen. Sista fredagen att jobba kväll för mig. På något sätt känns det som att det var punkten för sommaren. Kyligt var det också, 3 grader var det vid midnatt.

Nu väntar fredagsmys med familjen. Ska bli skönt och jag tror barnen längtat.


Vilken trötthet

Just nu känner jag mig så himla trött. Att gå och lägga sig, javisst. Tyvärr har jag saker som behöver göras innan dess. En del vitvaror som behöver rengöras. När det är gjort kan sängen bli ett mål.

Samlar kraft för att göra ett ryck med det hela. Snart så...

Uteönskningar

Har de senaste dagarna fått en önskan att vistas ute mer. Det fina höstvädret lockar. Att känna den allt kyligare luften i lungorna. Att se träden skifta färg till guld och rött. Härligt är det. Tyvärr har möjligheterna att vistas ute varit mycket små de senaste veckorna. Får passa på på kvällar och helger.

Om ett par dagar fyller älsklingen år. Jag har lite fixande kvar att göra. Vill att dagen blir bra för henne.

Från ett kaos till ett annat

Idag har jag varit helt slut. Efter en helg som varit väldigt intensiv så kom jag till jobbet idag. Stora förändringar på gång. Dessutom är chefen sjuk och den samordnare vi har var inte tillbaka från semestern. I ett smärre kaos fick vi arbeta idag. Förhoppningsvis blir det bättre imorgon.

I lördags var vi till min mamma som fyllde år och söndagen tillbringades till större del vid en fotbollsplan då 9-åringen hade sammandrag. Efter det åkte vi till älsklingens mamma och hjälpte till med beskäringen av hennes fruktträd. Älsklingens syster med sambo skötte avverkningen och jag hjälpte till att ta undan grenar och kvistar. Passade på att plocka plommon och äpplen.

Äntligen avklarat

Efter ett kaos i känslorna de senaste dagarna så är det äntligen avklarat. Idag begravdes min svärfar. Mycket känslor och tårar har det varit. Det hela blev en mycket fin och värdig begravning. Lugn och vacker var den.

Nu ska vi snart äta middag och ta det lugnt, se på TV tillsammans med barnen. Sedan väntar det födelsedagsfirande och fotbollssammandrag under helgen. Lilleman ska börja på barngymnastik vilket jag tror att han kommer att tycka om.

Intressant dag

Idag har det varit en riktigt intressant dag. Hela dagen har ägnats åt samarbetsövningar och grupputveckling. Förmiddagen innehöll diverse övningar och lekar som ställde samarbetet och kommunikationen på prov. Många skratt och roligt hade vi.

På eftermiddagen gick vi igenom hur grupper utvecklas och olika faser som den går igenom. I samband med det pratade vi en del konflikthantering. Väldigt intressanta ämnen. En hel del tankar att ta med sig i arbetet.

Har efter middagen tagit mig ett bad och vårdat min huvudvärk. Fullmatat huvud värker ibland.

Kalas

Vi har varit hemma ett tag sedan kalaset. Vi har hunnit handla och ätit middag. Riktigt gott var det med potatisbullar, stekt bacon och lingonsylt.

En trevlig stund hos älsklingens syster var det också. Kul att se hur deras 3-åring tindrar i ögonen med all uppmärksamhet. Bilar blev det i presenterna och när tårtan bars in visade det sig vara i form av en... bil. En raggarbil närmare bestämt. Denne gosses favoritsort av alla bilar.

9-åringen är ordentligt trött efter sitt läger. Exploderar för minsta lilla och kommer att skickas i säng snarast möjligt. Skoldag väntar i morgon.


Grå söndagsmorgon

Vaknade upp till regnets droppande mot fönstret. Låter mysigt på något sätt. Så kommer jag på att 9-åringen är på handbollsläger och har en del uteaktiviteter under dagen. Hoppas de har uppehåll där de är.

Känner mig fortfarande lite trött efter den förkylning jag dragits med den senaste veckan. Är helt klart på bättringsvägen. Lite snuva och hosta kvar.

Har ett kalas att åka till lite senare idag. Det är älsklingens systers barn som fyller år. Vi har fixat ett par små presenter som jag tror kommer att passa bra.

RSS 2.0