Lat dag

Idag har det inte gått i många knop. Har vilat och tittat på friidrott. Grattis Carolina Klüft till guld och rekord.

Här hemma är älsklingen iväg på ljusparty och inhandlar doftljus och 10-åringen är på match. Lilleman sover middag en stund medan 12-åringen hostar. Riktigt lugnt med andra ord.

Ser fram mot middagen då vi ska äta Flygande Jakob, kyckling i chilisåsgrädde. Till det kommer att serveras ris. Är nog lite hungrig när jag känner efter.

En dag som jag helst sluppit

Lite så känns det. Mest för att det gjort så in i bängen ont i nacken och huvudet idag. Eller snarare hela jag. Inga tabletter har hjälpt och inte vilan heller.

Mycket har rört sig i tankarna de senaste veckorna. En hel del roligt men tyvärr även en del som inte är lika kul. Det har tagit en hel del kraft och kanske är det en orsak till det som varit idag.

Hoppas på en bättre dag i morgon...

Det mesta klart

Nu är det mesta klart inför söndagens födelsedag. Det enda som är kvar är en tur med dammsugaren i morgon. Förväntningarna är stora och likaså längtan.

Innan dess är det fotbollsmatch och fika under lördagen.

Fotbollsdags

Idag var det dags för fotboll igen. Efter sommaruppehåll har det blivit dags för match igen. Och en målrik sådan, 9-4 blev det. Tyvärr till motståndarnas fördel. Lite jobbigt var det.

Handlade det som vi kunde inför nästa helgs födelsedag. Lite förberedelser kvar är det och lite städning innan sammandrabbningen.

Shoppingtur

Idag tog vi en tur till Barkaby och Stockholm Quality Outlet. Började resan med en riktig regnskur som drog ner hastigheten på motorvägen.

När vi kom fram åt vi lunch på Pizza Hut. Ett beslut som åtskilliga andra också tagit. Det var i det närmaste fullt på restaurangen.

Mätta och belåtna promenerade vi runt i butikerna och hittade lite smått och gott. En del födelsedagspresenter inhandlades.

Trötta kom vi hem. Förberedde maten och åt spagetti med köttfärssås. Orkade inte mycket efter dagens lunch. Älsklingen somnade tidigt och jag höll på att somna framför TV:n för en stund sedan.

Sov gott!

Jobbet och MVC

Var till jobbet och hälsade på en sväng i morse. Glada miner blev det.

För en stund sedan kom jag och älsklingen hem från MVC (mödravårdscentralen) efter ett rutinbesök. Rackarns vad tiden går. Nu är det drygt två månader kvar till bebisen kommer. Det har börjat bli jobbigt nu och just nu sover hon middag.

Sallad med kyckling och ananas väntas till middag i kväll. Lagom så här i värmen. Just nu är jag inte hungrig alls.

En mysig förmiddag

Har vi haft med familjen. Packade ihop och åkte till ett bad nu när det var så fint väder. Passade på innan det blev för varmt och innan älsklingen skulle iväg för att jobba.

En lugn helg har det varit efter en vecka som krävt sina krafter.

Utflyktsmål

Ett av de utflyktsmål vi hade var att besöka Tännforsen en bit från Duved. En mäktig upplevelse att se ett stort vattenfall i all sin prakt. Dånet och kraften bara mullrar.

Tännforsen

Härlig syn

Känns lika härligt varje gång jag åker till Åre och man ser bergen växa. Här är Åreskutan sedd från öster, ungefär vid Åre chokladfabrik.

Åreskutan

Fixande

Har under gårdagen varit uppe på vinden och ute i förrådet för att leta fram lite saker inför bebisens ankomst. Saker till vagga och musikmobil hittade jag.

Annars är det lite segt för tillfället. Inget vill sig riktigt. Åreresan känns så avlägsen trots att det inte gått en vecka sedan vi kom hem. Längtar tillbaka redan...