Svårt att sova

Sitter här och har ett halvt öga på CSI (repris). Ganska vanligt den sista tiden, har som vänt på dygnet nu när man har haft ledigt ett tag. Om en vecka börjar vardagen igen så den kommande veckans projekt lär bli att vrida tillbaka vanorna. Apropå projekt så avklarades kylskåpsprojektet som planerat och nu ekar det inte längre.

 

Ska försöka gå och lägga mig och lyssna på lite musik. Kan tänkas hjälpa, alternativt läsa lite till.

 

Sov gott, höres!


Liten ljusglimt

Om en stund börjar Snuten i Hollywood II , inte riktigt lika bra som första men helt okej. Barnen skickas i säng och jag ska ha en liten nostalgistund för mig själv. Njuta

Trist värre

Nu börjar det kännas trist. Vart är det fina vädret? Värmen gjorde en snabbvisit igår så att man hann sitta ute och fika. Vad händer idag, jo det är mulet, kyligt och började regna för en stund sen. Barnen envisas med att se på Stadskampen. Var tidigare idag i väg till mina föräldrar en bra bit härifrån och de sa att finvädret var där, lagom till vi kom dit blev det mulet.

Hoppas morgondagen blir bättre för då ska det grillas.


Ännu en dag till ända

Så var ytterligare en dag till ända. Vad har den för med sig? Inte så väldigt mycket kan man tycka. Det begär jag å andra sidan inte heller. Har man semester så har man och ledighet är något jag värderar högt. Att bara få låta bli att känna krav, umgås med vänner och familj.

 

Har idag läst vidare i Harry Potter och Fenixorden, den har legat och dammat till sig ett tag. Så mycket annat som ska göras när vardagen rullar på. Lätt att glömma bort de små guldklimpar till stunder när man får låta sig svepas med i en bra bok. Så när man har semester/ledigt dyker plötsligt tanken upp. Hmm, kanske man skulle ta och läsa ändå. Sen letar man stunder då man kan sätta sig med boken.

 

Nu är det ju tyvärr så att helt ostört kan man ju inte sitta. Familjen pockar på uppmärksamhet, de stora barnen tjafsar med varandra vilket jag snabbt försöker att stävja. Hustrun ligger och sover efter en natts jobb. Familjens minsta medlem vill att pappa ska leka. Och vem kan motstå dessa leenden. Så där sitter man och leker. Fram tills det att eftermiddagsluren kommer. Japp, nu har jag chansen. Försöker hinna så mycket som möjligt i boken.

 

Just nu ser jag fram emot morgondagen, mer läsning. Har bara ett måsteprojekt först, städa ur kylskåpet innan storhandlingen. Blir ganska lätt då det gapar ekande tomt, ja nästan i alla fall.


Goda vänner

Sitter här hos våra goda vänner. Hur bra kan inte livet vara med toppenvänner och ledig tid. Att umgås några dagar och äta god mat och prata en massa. Det enda som saknas just nu är lite bättre väder. Men men det är i alla fall uppehåll än så länge.


Första inlägget

Välkommen till min nya blogg!

Hoppas att ni kommer att hitta något som är kul att läsa här så småningom. Kanske dröjer några dagar innan jag kommer igång ordentligt. Ska bli kul när jag kommer igång!


RSS 2.0