Förkylt läge

Sedan helgen har jag dragits med en jobbig förkylning. Ont i halsen och hela kroppen. Var hemma och sov i går och idag blir det samma sak. Måste säga att den här förkylningen känns seg.

Middag och bio

Igår var älsklingen och jag på bio. Göta kanal 2 - Kanalkampen blev det. Den kan rekommenderas, många skratt blev det.

Innan vi gick till biografen var vi ute och åt god mat, grekisk buffe, på en liten grekisk restaurang som ligger nere vid Fyrisån.

En mycket mysig och trevlig kväll. Väl hemma somnade vi så snart vi lagt oss. Och i morse kändes det som om vi festat hela kvällen trots att inget annat än läsk dracks och vi somnat tidigt. Hmmm...

Lite vila?

Så var det äntligen fredag igen. Mycket har hänt denna vecka som gör att jag känner extra mycket glädje över helgen. Bara en sån sak som att det tog en och en halv timme att ta sig från jobbet och hem, via hämtningar och handling.

Maten puttrar på spisen just nu och efter maten väntar städning. Älsklingen kommer hem efter klockan tio. Pust...

Imorgon har 9-åringen matcher igen och vi ska stå och sälja fika en stund. Innan dess ska vi baka två plåtar med mockarutor. När väl detta är över ska barnen till mina föräldrar och sova över för jag och älsklingen ska gå på bio och hitta på något mysigt ensamma. Ser verkligen fram emot det.

Nej, nu väntar maten...

Fall från ovan

Söndagen blev lite annorlunda än tänkt. Då det kom en massa snö ville barnen åka pulka och jag gick ut i förrådet för att ta fram dem. När jag som bäst tog ner en pulka smällde det til och det blev svart för ögonen ett kort ögonblick. Tittade åt sidan och såg att det som träffat mig i huvudet var en större leksaksbil. Inte direkt vad jag hade önskat.

Resultatet blev huvudvärk resten av dagen. 9-åringen fick som tur var åka med en annan pappa till matcherna.

Dagen slutade bra. 9-åringen var nöjde med matcherna och vi fick besök av ett par jobbarkompisar som kom över på fika. Trevlig avslutning på kvällen.

Snööö!!

Och det i massor!
Har just varit och hämtat 9-åringen.  Cirka en decimeter snö på ett par timmar, uschlans!

Tog det mycket lugnt, har ingen lust att kana av vägen och få fel på bilen.

Senare inatt ska det tydligen regna och så också imorgon förmiddag. Efter det kommer minusgraderna tillbaka och vad kommer att hända då... Spårigt och halt kommer det att bli. Och det är det värsta jag vet. Precis lagom till det att 9-åringen har handbollsmatcher i morgon. Jippii !!!

Jag tror att jag bäddar ner mig i sängen och sover till det blir vår. Eller åtminstone att snövädret lugnar sig och snöröjarna får göra ett bra jobb. Får sedan hoppas att väglaget blir hyfsat.

Maten på gång

Nu står riset och puttrar på spisen och kycklingnuggets ligger i ugnen. Till det ska det serveras sås. Är riktigt hungrig just nu.

Äta och ta det lugnt en stund och sedan ska 9-åringen hämtas vid halv nio. Håller tiderna än så länge... Fniss!

Hemma igen

Så var vi hemma och mellanlandar en stund. Har varit till IKEA och köpt värmeljus med doft av vanilj. Lite kläder inhandlades också. Efter det skjutsade vi älsklingen till jobbet och så var jag och barnen hem till mina föräldrar och fikade lite.

Nu är det bara håret som ska fixas på 9-åringen så ska jag skjutsa till festen. Mat och film skulle det bli för dem. Under tiden ska vi äta mat här hemma också.

Nu ska jag vara frisör/stylist en liten stund...

Lugn lördag

Så var det lördag. Det som väntar idag är att älsklingen ska jobba kväll. Själv behöver jag förbi en datorbutik för en del inköp.

Lite senare idag ska 9-åringen iväg på fest. Present är inhandlad och det ses fram mot att gå dit. Vi andra får roa oss tillsammans. Vad det blir återstår att se.

Krävt sina krafter

Den här veckan har verkligen krävt sina krafter. Helt slut har jag varit på kvällarna och jag har inte haft ork nog att sitta framför datorn känns det som. Så fort jag försökt se på TV så har jag somnat.

Orsaken kan vara någon infektion. Barnen har varit sjuka och jag har känt mig ur form.

Hoppas att inspirationen kommer i helgen för jag vill skriva en massa här. Orden har tyvärr bromsats lite men snart kommer det säkert igång igen.

Tvära kast

Nog är det konstigt i alla fall. Igår snöade det och stormade för fullt. Resultatet blev att det tog en kvart att skrapa rent bilen i morse.

Under dagen har det blivit varmare och när jag skulle hem från jobbet var det så varmt att vägarna var regnvåta istället. Tvära kast i vädret kan man säga. Inatt och imorgon skulle det regna för att sedan storma igen.

Längtar efter vår, värme och sol... nu!

Utskälld

För en liten stund sedan var jag ut i skogen bakom våra hus. 9-åringen och 11-åringen upptäckte att det brann i skogen en bit bort. Jag var ut och tittade och kände att jag inte själv kunde göra något, så jag ringde brandkåren. Fick gå ut och möta upp för att visa vägen.

Brandbilen kom och brandmännen kollade upp de två eldhärdarna. Under tiden kom en man ut från ett hus och undrade vem som ringt efter dem. Det var ju onödigt, menade han. Brandmännen ifrågasatte varför han eldade så sent och ute i skogen. Anledningen var att röja bort sly som barnen kunde göra illa sig på. Brandmännen släckte i vilket fall elden.

Det minsta man kan göra vid ett sådant tillfälle är väl att ringa till brandkåren och meddela att man tänker elda så att de vet ifall någon ringer. Jag vill i alla fall vara säker på att andra ringer om de upptäcker en brand så att inget allvarligt händer. Att så bli utskälld för att ha ringt... tycker jag är rent ut sagt piss!

Äntligen helg

Så var äntligen första veckan avklarad. En hel del har det varit att göra. Känns efter den här dagen extra skönt att koppla av två dagar.

Älsklingen jobbar nu två nätter och ser inte lika mycket fram mot helgen. Söndag eftermiddag blir det familjetid. Vi får se om vi gör något tillsammans då. Imorgon väntar städ på lillemans förskola som lite tidsfördriv.

Hhmmm!

Första arbetsveckan har börjat ta ut sin rätt. En dag kvar och jag är hur trött som helst. Finurligt minsann...

Snart är det helg och födelsedagskalas. Min systers man fyller på lördag.

Slut på ledigheten

Så var man igång på jobbet igen. Började jobba igår, kom hem alldeles trött i huvudet. Somnade tidigt och hade riktigt svårt att vakna imorse.

Idag har det varit en massa möten och morgondagen blir ungefär likadan. Kan bli rätt trött i huvudet av det så det får bli promenad på lunchen.

Stockholmsbesök

Tidigt i morse gick vi upp och gjorde oss klara att åka till Stockholm. Det som väntade idag var att åka till Globen och titta på Disney on ice - Princess classics. Lilleman var mest förtjust i att åka tåg till en början. Han skulle inte med in i själva Globen. När vi väl var framme så var det också spännande.

Vi hittade våra platser med bra sikt över isen och föreställningen satte igång. Alla barnen tyckte det var kul att vara där och titta.

Efter föreställningens slut hade vi flyt. Vi han med första tunnelbanetåget och väl vid T-centralen hann vi precis med Uppsalatåget. Allt i en följd utan en massa väntan. Så nu är vi hemma och barnen är trötta och vilar en stund. Själv ska jag snart laga lite mat till oss. Älsklingen åkte direkt till jobbet och kommer hem senare ikväll.

Höst (vinter)

Det fina vädret som vi hade igår är idag borta. Grå grå grå är himlen så långt ögat når. Regnet hänger i luften. Från vårväder till höstväder bara sådär.

Ska idag ta och plocka iordning ett av våra köksskåp där vi har en massa burkar. Det har blivit lite oordning så det är svårt att hitta rätt lock.

Senare idag tar vi bilen till min syster som jag nämnt tidigare. Ska bli roligt.

Vårpromenad?

Idag tog jag och barnen en riktigt skön långpromenad. Vädret var varmt och solen sken. Det var ren vår i luften. Vi var nog ute närmare två timmar och gick. Efter det gick vi hem och åt lunch.

I morgon ska vi ta en ny promenad hade jag tänkt. Senare på kvällen ska vi till min syster som fyller år. Vad som väntas hos dem vet jag inte ännu, det visar sig.

Trött och seg

Sitter med barnen och tittar på Nils Karlsson pyssling. Alla är lite sega och trötta efter den sena natten. Lilleman sov till 10 idag. Tror minsann att det är det längsta han sovit hittills.

Ska snart titta på Ivanhoe och äta hembakad pizza med julskinka. En tradition vi haft länge länge... Gott ska det bli!

RSS 2.0