Lite snö

Trots att solen inte skiner idag är det ändå lite ljusare. Det har under natten kommit lite snö som ligger kvar.

Tittade på filmen Andra chansen med Nicholas Cage igår. Den var bra men jag blev riktigt besviken då slutet var borta. Först trodde jag att jag fått en blackout och missat slutet men det visar sig idag att fler reagerat på att TV 4 klippt slutet för att nästa program skulle starta i rätt tid.

Nu är det bra mörkt

Trist väder är det. Bilen blir skitig och humöret sjunker. Mörkt länge på morgonen och det mörknar tidigt på eftermiddagen. Då är det bättre när det är vinter med snö, kyla och solsken.

Helgen var bra förresten. Trevlig fredagskväll och sedan hyfsat lugnt resten av helgen. Blev en massa tid med familjen och det känns bra. Det är det som lyfter tillvaron för tillfället annars är det riktigt tungt just nu.

Bebis växer så det knakar och lilleman också. Roligt att se och jag är glad att jag får så mycket tid med barnen.

Snart redo

Nu är nästan allt färdigt för kvällen. Maten är på G och allt övrigt fixat. Återstår gör bara gästerna men de dröjer cirka 1,5 timme.

Nu rakning och ombyte...


Tårtor

Idag ska lilleman och jag baka tårtor så det finns till när besök kommer i kväll. Familjen kommer på kalas. I vanlig ordning kommer det bli fullt hus här hemma.

Blev väckt i morse med sång och presenter. Kläder och en spännande film blev det.

100 år

Idag är det 100 år sedan Astrid Lindgren föddes. Denna fantastiska människa som betytt så mycket för människor världen över. Så även för mig. Minns bland annat högläsning i skolan av Mio min Mio.

Lite för lång promenad

Idag tog jag nog i lite i överkant. Tog en promenad med familjen och njöt av solskenet. Kanske var det för halkan eller för promenadens längd. Men nu är jag helt ledbruten och har ont i kroppen och framförallt ryggen.

Blir därför en väldigt lugn kväll framför TV:n. Tänkte titta på Freaky Friday. Verkar riktigt rolig.

Lite klädtrubbel

Har varit och lämnat lilleman på förskolan. Så där lagom butter eftersom han inte fick ha sin nya tröja. Problemet var att den var fläckig och idag kommer fotografen för årets bilder. Efter lite trixande gick han med på en annan tröja. Håller nu tummarna för att han är med på bild. Förra året vägrade han. Spännande.

Hittills idag har det varit fint väder och runt 0 grader. Får nog lov att passa på med en promenad lite senare. Glad att jag kan göra det för igår låg jag utslagen av värk.

Dagarna går

Igår blev bebis 5 veckor. Det är inte klokt vad tiden går fort. Första leendet har kommit och nacken har blivit stadigare.

Annars går dagarna och enda skillnaden mellan vardag och helg är det att barnen ska till förskolan och skolan. Kanske skrivit det förr men ibland känns det som väggarna kommer närmare. Det ska i alla fall utredas varför det gör ont i ryggen nu. Men väntan känns som en evighet. Det är tur att man har familjen, älsklingen, bebis och de större barnen. Annars skulle tristessen vara total.

Trenden bruten

Så igår kväll bröts trenden. Första killen på flera veckor åkte ur Idol.

Vaknade imorse och tittade ut på en vintervit gård. Och inga vinterdäck är på förrän jag får hjälp att sätta dit dem. Ryggen håller inte för det.

Hurra!!

Vintern på väg

Har idag varit och hämtat vinterdäcken till nya bilen. Och tur är det för det första jag ser nu när jag satte mig vid datorn var rubriker om snö och ishalka. Förra året vid den här tidpunkten hade Stockholmsområdet riktigt jobbigt. Vi var då i Åre och hade en massa snö (en halvmeter). Det finns en enorm längtan i familjen att åka dit igen men en sådan långresa får vänta lite till bebis blivit lite större.

Håller tummarna för tjejerna i Idol ikväll. Vore väldigt tråkigt om ytterligare tjej åker ut i det här läget.

RSS 2.0