Dumma pappa

Ibland är det bara så att det bara blir fel. Och idag känns det som ett sådant tillfälle. Dagen började utomordentligt med att lilleman blev riktigt arg för att någon burit in honom till hans säng efter det att han somnat. Först trodde han att det var mamma som flyttat på honom, fick krypa till korset och erkänna att det var jag som gjort det. Sedan var han arg på mig så det slog blixtar runt om.

Kom till jobbet med känslan att jag bara ville låsa in mig i en skrubb och inte komma ut mer. Som tur var dagen inte helt ur led. Visst en del trassel med sjukdomar men det mesta är löst.

Kommer hem efter jobbet och lilleman kommer rusande och säger förlåt pappa vilket värmde väldigt. Detta för att minuten senare var det dumma för hela slanten igen. Just nu känner jag mig som den lägst stående pappan på skalan.

Nu går jag och lägger mig och hoppas på att morgondagen blir bättre.

Ofattbart hemskt

Imorse inträffade en allvarlig bussolycka strax utanför uppsala. Två bussar krockade och i nuläget har 6 personer omkommit.

Hemskt att deras familjer ställs inför den tragedin att inte träffas mer. Att åka till skola och jobb på morgonen och sedan inte finnas till. Känns så oerhört ledsamt.

Sänder mina tankar till de berörda.

Fortsatt sjukstuga

Förhoppningsvis börjar det lätta nu. Alla tre har varit hemma igår och idag. De två större är nog så pass pigga att de kan gå till skolan imorgon. Lilleman blir däremot hemma med älsklingen även imorgon.

Årsmöte väntar på lillemans förskola ikväll. Ingen större inspiration men nödvändigt att gå dit i alla fall. Har på känn att det blir ett långt möte.

Inhandling avklarad

Under förmiddagen var vi och handlade för den kommande veckan. Det är skönt att ha det gjort så kan tiden ägnas åt andra saker. Som att till exempel åka och kompletteringshandla...

Ett litet förtydligande:
Hela turen till affären, handlandet och hemresan gick bra. Jag började packa ur bilen och det är då det händer... Handtaget på en av pappkassarna lossnar och kasse med innehåll far i backen. Det första jag tänkte var att Nej!! inte den kassen. I den fanns nämligen den förpackning med ägg vi köpt.

Lika snabbt som Sixten blixten fick jag upp paketet med ägg utifall det bara skulle vara äggröra. Som tur var gick bara fyra av de 15 äggen sönder. Gott om ägg kvar för födelsedagsbak till veckan och med andra ord inte nödvändigt att handla av den anledningen.

Ska hänga lite tvätt och sedan läsa lite innan melodifestivalen.

Bättre tider

Äntligen börjar det kännas bättre. Det mesta av yrseln är borta och jag börjar känna mig bättre. 9-åringen har gått och hostat massor de senaste dagarna men tycker sig nu med.

Senare idag väntar veckohandling och melodifestival. Så ska jag fortsätta att läsa och förhoppningsvis inte bara facklitteratur. Behöver klämma in en roman lite då och då som avkoppling.


Några dagar sedan sist

Har varit så trött de senaste dagarna och haft en sån yrsel. Det har känts som om jag haft några starkare drycker innanför västen. Om det nu varit så hade det funnits en förklaring i alla fall. Nu är det väl snarare så att det är någon förkylning eller annat virus som får världen att snurra på ett mindre lustigt sätt.

Sängläge och läsning på sin höjd tror jag det får bli. Alternativt bärbara och surfa.

Givande samtal

Idag har jag haft ett mycket givande samtal med min chef. Vi pratade om tider som varit och hur nuläget ser ut. Kändes bra att ha en stund i lugn och ro att prata om jobbet och olika situationer. Vi pratade lite om framtiden och det känns skönt att ha förtroendet i att jag gör ett bra jobb.

Efter en dag på jobbet är det skönt att komma hem till familjen och mötas av glada hej-rop. Mys och bus blev det efter middagen. Skoj!

Gulgrönt och blågult

Sitter här mätt och belåten efter middagen. Barnen åt trots att jag lagat maten...

Har tittat på de första loppen i lagtävlingarna i Åre. Sedan var vi iväg och handlade lite och tände ljus på svärfars grav. Känns ofattbart att han är borta.

Skjutsade älsklingen till jobbet och åkte själv hem med barnen. Lilleman såg en ambulans och lyckan var gjord. Hinner inte långt så kommer en polisbil upp jämsides. En kvinnlig polis sitter på passagerarsidan. I jämnhöjd med lilleman vinkar hon åt honom och han blir överlycklig. Roligt med poliser som ger det lilla extra så.

När jag senare tittar efter om resultatet från Åre blir jag glad. Ännu en medalj har det blivit, ett silver. Kul!

Slö dag

Idag har vi inte gjort många knop. Mest läst och legat i soffan och tittat på VM-tävlingarna i Åre. Det är verkligen härligt att se utsikten i dalen. Att känna igen sig i det man ser. Vi riktigt längtar tillbaka upp dit.

Helt slött har det inte varit i och för sig. Vi har hunnit med att städa och plocka undan här hemma med. Lillemans rum såg ut som ett smärre katastrofområde så det tog sin tid att få ordning på.

Efter städningen åt vi ostfyllda biffar med ugnsstekta rotsaker. Mumsigt värre!

Ordfattigt

Tänkte precis skriva ett inlägg. Lite bedrägligt inföll sig en känsla av att inte veta vad jag skulle skriva om. Allt försvann bara. Känns lite som den här arbetsdagen. Eftermiddagen känns som inget blev gjort. Vet visserligen att det inte är så.

På eftermiddagen hade jag en avkopplande stund. Fick ryggen och axlarna genomknådade och masserade. Mycket välbehövligt var det.

När jag kom hem hade familjen ordnat med en mysig middag och en god kaka. Lite mys tillsammans så här på alla hjärtans dag. Lite senare åkte älsklingen till jobbet.


Skrällar

Det har varit gott om skrällar i helgen. Bland annat i gårdagens melodifestival då Marie Lindberg gick direkt till final i Globen.

Sedan har ju Anja Pärsson tagit guld igen och blivit historisk både i att ha tagit fler segrar än Ingemar Stenmark och att idag dessutom, med dagens guld, ensam tagit guld i alla fem alpina discipliner.

Dessutom har Patrik Järbyn tagit brons i störtloppet idag. Och det trots att pjäxspännet gått upp.

Många grattis till alla framgångar!!

Tystnaden lägger sig

Nu ligger barnen i sina sängar. De två större ligger och läser medan lilleman sover i vilken minut som helst. När han somnat ska jag gå ner och titta lite på TV. Har en del pappersgöra att fixa med under kvällen. Trist men nödvändigt.

Blir spännande att se vad nästa del i Melodifestivalen bär med sig. Det fanns en del roliga artister med då om jag inte minns fel.

Snart helg!

Trött och ruggig

Huuhh!
Idag känner jag mig riktigt ruggig och trött. Går omkring och fryser. Snöat har det gjort inatt dessutom vilket är bra om det håller sig till sportlovet. Även om jag längtar till snöfritt och varmare tider så är det roligare för barnen med ett vitt sportlov.

Vore det inte för ett möte ikväll skulle jag bädda ner mig i soffan med en varm filt och tända ljus...

Tid för återhämtning

Idag har det blivit en lugn dag här hemma. Förutom ett städat badrum och en träningsskjuts. Har i och för sig försökt att lägga mig för att vila ett par gånger. Båda gångerna ville lilleman upp och leka. Det blev att gå upp.

Detta till trots har dagen varit lugn. Tittat på Pappa Polis av Laura Trenter. Snart börjar en Herbie-film som vi funderar på att se.

Imorgon är det full rulle igen. Nya utmaningar...

Mat och festival

Ännu en dag till ända. En dag som inte började som den allra bästa. Ont i huvudet från start.

Efter en mjuk start var vi och köpte mat åt undulaterna och så har vi varit och hälsat på älsklingens mamma. När vi kom hem åt vi italiensk kycklingfilé med ris. Smaskigt gott.

Resten av kvällen tillbringades med att titta på första omgången i melodifestivalen tillsammans. Blandad kompott var det. Tommy Nilssons låt tyckte jag om. Spännande att se hur nästa veckas startfält kommer att se ut.


Väntan

Just nu går vi i väntan på Let's Dance. Känner mig helt färdig efter en lång stund av bus med lilleman.

Äntligen helg säger jag också. Har sett fram mot den för jag känner mig trött efter den gångna veckans sjukdom. Hoppas på en hel del vila. Ska försöka ta itu med ett förråd... igen! Konstigt vad det blir stökigt snabbt i sådana utrymmen.

Tillbaka igen

Idag var jag tillbaka på jobbet igen. Lite halvtungt kändes det. Det roliga var att en ny kollega börjat och det har känts riktigt bra under dagen.

Var ikväll väg på ett möte som gav mersmak, som ger mer utmaningar under den närmaste tiden. Kul!!

Nu är det en arbetsdag kvar och sedan är det helg. Ska bli skönt, säger jag som då jobbat enbart två dagar *ler*.


RSS 2.0