Årets sista minutrar

Hmmm, undrar om det heter så?
Sitter och väntar på tolvslaget tillsammans med barnen, älsklingen och hennes syster med familj. Har haft en trevlig kväll.

Hoppas att alla har/haft en bra nyårsafton.

Gott nytt år på er!

Händelserikt

Tänk att ett år strax har gått. Så oerhört fort det gått och vad händelserikt det varit, på både gott och ont. Bland de mest positiva är att jag bytt jobb. Det har varit ett stort lyft. Annat kul har varit en nyupptäkt, Åre är fantastiskt måste jag bara få säga.

Bland de tråkiga finns dödsfall och skilsmässor. Bitar man helst vill slippa men som tillhör livet.

Önskar er alla ett gott slut och ett gott nytt år!

Teknikservice

Har hjälpt min svärmor med att skaffa hem en ny TV. Hennes gamla gick sönder och lämnades in på service men konstaterades snart att bildröret var sprucket. Det enda som var att göra var att hämta ut en ny TV vilket visade sig att det inte var allt för lätt. Vill man ha en vanlig 28-tums TV är det näst intill omöjligt. Allt är plasma och LCD numer. Dessutom till långt högre priser än vad svärmor ville ha.

Vill ändå ge Elgiganten en eloge för bra service och bemötande. Efter lite letande hittade de en enda som vi tog. Den är nu installerad och färdig.

Glädje

Igår var det ju julafton. Julmaten förbereddes och lagades till. Mitt på dagen kom mina föräldrar och min syster med man över till oss.

Lite senare kom även tomten på besök, klappar delades ut och det prasslade i paketpapper och snören. Rätt vad det är brister 9-åringen i gråt och strax därefter igen. Två av de mesta önskningarna hade slagit in. Den glädje som sken smittade oss andra som också fick glädjetårar.

Alla var nöjda med sina klappar och kanske mest lilleman som fick träffa självaste tomten. Glädjen lyste även i hans ögon och julaftonen var fullbordad för alla barn och vuxna.

God fortsättning önskar jag er alla!

Allt klart

så här långt. Bara maten att fixa i morgon. Skinkan är klar ikväll enligt vår tradition. Så var det skinksmörgås och julmust som det sig bör.

Bara längtar till morgondagen med god mat familjen som kommer.

GOD JUL
till er alla!

Färdigfejat

Så var det äntligen färdigstädat här hemma. Det som återstår nu är några få klappar att inhandla. Förra året var vi klara några veckor innan. I år verkar det som det har varit en omöjlighet bland annat på grund av en massa jobb.

Ikväll ska jag bara koppla av och mysa. Vet inte riktigt om det blir till att läsa eller att se en film. Det lär visa sig.

Litet besök

Ikväll har vi haft besök av små tomtenissar. Byte av klappar och en stunds fika tillsammans. Trevligt att när någon hälsar på tycker jag.

Nästan allt är klart inför jul. Lite handling är det kvar, några små kompletteringar. Sedan blir det mys och vila för hela slanten. Efterlängtat är det...


Nu har jag jobbat klart

Så var det färdigjobbat för i år. Imorgon är jag hemma med lilleman som är förkyld och sedan är det semester i två veckor. Ska bli riktigt skönt.

Kände när jag kom hem hur jag började gäspa som bara den. Antagligen en reaktion på att jag inom mig vet att jag är ledig nu. Ser fram emot att umgås med familjen och mysa.

Snart ledigt

Nu var det äntligen klart. Tapetseringen hos älsklingens brorsdotter. Ett vardagsrum, ett kök och en hall har tapetserats och i lördagskväll var det färdigt. Det känns skönt.

Söndagen tillbringades att julhandla lite klappar. Det gick bra, barnen var hos mina föräldrar så det gick ganska fort. På kvällen däremot fick vi åka in till doktorn med lilleman. Han hade fått halsfluss han med precis som jag för ett par veckor sedan.

Annars flyter allt på och snart är det semester.

Mysfredag

Älsklingen har åkt till jobbet och jag och barnen har lite mys så här på fredagen. För ett par timmar sedan satt jag vid matbordet och var så trött att jag höll på somna.

Funderar på om jag ska se någon film ikväll. En kväll som för övrigt får bli hyfsad tidig för i morgon bitti ska jag fortsätta tapetseringen. Förhoppningsvis blir det klart under morgondagen. Vore riktigt skönt.

Efter det blir det till att fira den glada nyheten lite. Mysig middag och gott att dricka, längtar...

Roligt

Måste säga att eftermiddagen har fört med sig en riktigt rolig sak. Har fått ett utökat ansvar på jobbet. Det känns verkligen som att det arbete jag lagt ner den sista tiden börjar löna sig. Det känns riktigt roligt.

Det blir till att fira lite med familjen på lördag. Lite mys och gott får det bli.

Trubbel i bloggen!

Nog är det väl ändå...
Har försökt komma in på bloggen ett flertal gånger de senaste dagarna men tji hopp minsann. Det har verkligen varit lönlöst. Segt och felmeddelanden. Känns inget roligt alls.

Förhoppningsvis blir det bättre men det är klart irriterande.

En hel del

Stundvis känns det som hälften vore nog. Under hösten har vi haft en kollega som varit sjukskriven. Ett antal vikarier har gått istället. För cirka en vecka sedan verkade det lösa sig med en vikarie som kunde jobba som vi behövde. Idag fick vi meddelandet att hon inte kunde så nu är vi tillbaka på ruta 1 igen.

Hur det än är med det här så har vi roligt på jobbet och det är inte illa alls. Dagarna går i all hast och det är knappt man hänger med. Snart är det julledigt och då blir det till att ladda batterierna.

Julgala i Stockholm

Roligt när arbetsgivaren ordnar något för personalen tycker jag. Igår kväll bar det av till Stockholm för att äta julbord och titta på Julgalan 2006. Det blev en trevlig tillställning med, tyvärr kall, mat och uppträdande av flera kända artister. Bland annat sjöng Pernilla Wahlgren, Roger Pontare och Markoolio.

Helt färdig åkte vi bussen hem klockan tolv.

Ofrivilligt

Så efter en helt ofrivillig paus är jag här igen. En så här intensiv vecka på jobbet var det länge sedan jag varit med om. Därtill har jag hjälpt till med tapetsering.

Trots allt är jag mycket nöjd med veckan och ser fram mot en helg som är förhållandevis lugn.

Äntligen hemma igen

Har varit på en kryssning till Åbo med älsklingen. Vi firade bröllopsdag igår. En mysig dag på båten med god mat och lugn och ro.

För en liten stund sedan så kom vi innanför dörren och tände upp stjärnor och adventsljusstakar i fönstren. Och snart ska vi åka och hämta barnen. Längtar efter dem så det nästan gör ont...

RSS 2.0