Ledsen i ögat

Har precis skickat en efterlysning till familjerna på lillemans förskola. För en vecka sedan försvann hans gosehund "Alfons" på något mysteriskt sätt. Helt enkelt på rymmen just nu.

Har letat varje dag utan lycka. Hoppas nu att något annat barn råkat få med sig den av misstag och att någon mamma eller pappa hittar den. Själv skulle jag reagera om lilleman kom hem med någon okänt gosedjur.

Har varit lite ledset i ögat på kvällarna då lilleman haft svårt att somna utan sin "Alfons".

Hoppas nu på tur!

Kommentarer
Postat av: Marie

stackarn . hoppas att ni hittar den - att alfons kommer tillrätta

2007-12-13 @ 15:37:56
URL: http://www.metrobloggen.se/marie
Postat av: Ior

Marie: Ja, inte är det roligt för lilleman. Alfons är på rymmen än...

2007-12-14 @ 22:54:41
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: Gsan

Oj, ...stackars Alfons, så ensam han är nu utan , sin bästa vän. JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT BÄSTA VÄNNER HITTAR TILLBAKA TILL VARABnDRA
jag blir väldigt berörd....VÄNSSKAP är viktig !!

och Om det är okey ,
har jag en story om just ett sådant äventyr*. ....Jag minns När Nallis( entt gossedjur )
blev kvar här av misstag då Wille 2, nästan tre , åkte hem . Nallis , Han satt på trappen , men ingen såg honom och iväg for hans vän wille. Dagen efter fick Nallis åka , vi gav honom en fin påse som han fick krypa ned i porto 40 kr! ,NED I lilla lådan , lite tjock om magen men ,.. ...det gick bra !! Så blev det helg , Nallis fick frysa i 2 dagar , innan han kom fram till rätt låda. Blicken på Nallis då han kröp fram ur det paket som vi skickade , den va lixom annorlunda, lite skelögd , men Nallis va ycklig. För där stod Nallis bästa vän !Wille och
Aldrig mer skulle Nallis resa med porto* Enkel resa .

2007-12-15 @ 01:12:46
Postat av: Ior

Gsan: De är verkligen bästa vänner de två. Och det är helt okej med en liten story. Och ett lyckligt slut hade den också *ler*... Vilket äventyr Nallis och Wille fick vara med om.

2007-12-16 @ 13:43:32
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: Gsan

Jag förstår och blir berörd, ibland ser vi små gossedjur på landsvägen, troligen däför att det varit lite spännande att pilla ut "nåt" genom det öppna fönstret på bilen. Och barn förstår ju inte , konsekvenserna , speciellt inte på E4an, sist vi åkte där låg det en liten mysig mjukis-anka mitt i vägen ! ( troligen ngn´s bästa vän )
har ,Alfons kommit tillbaka ?

Det här är verkligen bekymmersamt för mig, förstår ert dilemma.

En sådan saknad, känns i hjärteroten.

kanske därför att barnet inom mig , ligger mig varmt om hjärtat.

mvh G

2007-12-17 @ 19:42:17
Postat av: Ior

Gsan: Massor av tack för din omtanke! Kan glädja dig att Alfons kommit tillbaka idag. En lång kramstund gav oss tårar i ögonen och en stor värme i hjärtat.

Kram /Ior

2007-12-17 @ 21:57:06
URL: http://ior.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0