Tjejsnack

För tillfället sitter älsklingen och vår vän tillsammans med en av grannarna och har tjejsnack. Kände att jag inte skulle sitta kvar utan gick in till barnen som sitter och spelar TV-spel. Snart är det läggdags för dem.

Har precis avslutat en otrolig grillkväll. Kycklingspett, grönsaksspett, klyftpotatis och tzatziki. God dricka till det. Hur gott är det inte med grillad mat. Just nu känner jag mig såå mätt.

I morgon vankas det shoppingtur för tjejerna. Vi killar tar oss en tur och kollar in lite annat under tiden.


Kommentarer
Postat av: Rita

Vadå magen i fyra hörn? (i ditt förra inlägg) Jag har varit på kräftskiva hos mina älsklingsgrannar och magen står i minst 18 hörn,, det gör ont i revbenen,, SÅÅÅ mätt är jag! *skrattar*
Mitt favorit pc-spel just nu är Gudfadern. 18-år´s gräns, som tur är!

2006-05-26 @ 01:01:59
URL: http://www.atir.blogg.se
Postat av: Ior

Rita: Det låter som en trevlig kväll. Kanske det var några fler hörn ändå *skrattar*. Kändes så för en stund sedan.

Mitt favoritspel är Need for speed underground. Det var visserligen ett tag sedan jag spelade det, men kul är det. Det barnen spelade innan sängdags var Midtown Madness 3, ett bilspel som är rätt kul.

2006-05-26 @ 01:10:02
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: Lena

Ior: Blir så nyfiken när du skriver: "Vi killar tar oss en tur och kollar in lite annat under tiden."
Vad gör ni då? vad är det ni kollar in....har alltid fascinerats av det där man aldrig får ta del utav, som är på något vidunderligt sätt ett genusperspektiv, tänker att jag hade en kill kompis som alltid ställde sig så frågande till varför vi tjejer alltid går in två och två på toaletterna, vad gör ni egentligen då…nu undrar jag detsamma här, vad gör ni då…om ni inte kollar in i affärer…snälla berätta för novisen …

2006-05-26 @ 12:29:20
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Ior

Lena: Intressant kan jag hålla med om. Och på något sätt hamnar man i det att då och då befästa redan uppgjorda genusperspektiv. Tyvärr omedvetet.
Tanken för dagen var att tjejerna skulle på shoppingtur och handla kläder. Sedan skulle de ut och äta. Jag brukar ofta följa med och handla kläder. Den här gången hade jag ingen större lust plus att jag tyckte att de behövde tiden för sig själva.

Det jag hade tänkt att ta killarna och göra var att gå på någon leksaksaffär, datoraffär och få i oss någon matbit. Med andra ord en affärsrunda för oss med. Fast mer "fönstershopping" då det inte är något som vi just nu behöver. Tänkte titta på sånt som älsklingen inte har större intresse av. Det kan röra sig om allt från musikaffärer, dataprylar och liknande.

Jag fick frågan av henne härom veckan om vad jag ska titta på på den och den affären och varför. Jag skulle ju inte köpa något. Mitt svar var att jag tycker det är kul att ha koll på priser och nyheter. Att titta på det som intresserar mig.

Nu blev min resa inställd då lilleman somnade och det är lek med kompisar på annat håll. Blev att koppla av här hemma istället. Riktigt skönt det med.

Vi satt och diskuterade liknande saker igår kväll. Vår vän och grannen häpnade över att jag ställde upp och var med på ett sminkparty för några år sedan. Något jag säkert inte kommer att göra igen visserligen.

Tack för att du fick mig att tänka till.

Och du... Varför går ni alltid två och två till toaletterna?

2006-05-26 @ 15:11:49
URL: http://ior.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0