Fika

Dagen har varit fylld av grillade korvar och hamburgare. 8-åringen har haft fotbollsmatcher idag. Som föräldrar hade vi blivit utsedda till fikaansvariga. Efter en massa handling igår hade vi idag fullt upp med servering och försäljning.

8-åringen var laddad ända från morgonen. Klockan 6.10 smög han in i vårt sovrum. Viskande frågade han: "Pappa, ska jag ta på mig fotbollsskorna nu också?".
"Va!?", fick jag ur mig.
"Ja, vi ska väl åka snart!"
"Nej, vänta ett tag", mumlade jag. Vi skulle nämligen åka vid 10.

Hur gick det då?
Jo, riktig bra. 8-åringen var nöjd efter att ha gjort 2 mål idag. Första målet firades med en segergest, en kulllerbytta. Nöjd med en rolig dag med fotboll och kompisarna i laget.

Vi hade dessutom mycket tur med vädret. Soligt och lagom varmt . Det var pricken över I idag. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0