Känna sig själv?

Hur väl känner vi oss själva egentligen?
Vem är jag och vad står jag för?

De frågorna har jag ställts inför den här veckan. Frågor som kan vara mycket svåra att svara på. Då och då behöver man stanna upp och tänka. Det är annars väldigt lätt att, i vardagens bestyr, rusa fram. Lite förblindade av allt som händer. Då är det också lätt att glömma bort sig själv. Vart är jag på väg? Är jag på väg åt det håll jag vill? Fungerar det jag gör eller måste jag göra på andra sätt?

Ett litet citat av Cervantes:
"Sträva efter att lära känna dig själv, vilket är den svåraste uppgift du kan få här i världen."

Kommentarer
Postat av: Lena

´det var en fråga det...

2005-11-05 @ 00:34:34
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Ior

Ja, det blev ett riktigt djupdyk i den här kategorins första riktiga inlägg.

2005-11-05 @ 01:10:22
URL: http://ior.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0