Adventsljus

Det är så mysigt. I alla fönster här hemma lyser ljusstakar och stjärnor. Äntligen har den tid som jag tycker är mysigast börjat. Ljuset i mörkret så här, sent i november.

Har alltid tyckt om tiden kring jul, kanske mest för alla ljusen. Men också färgerna, det röda, gröna och glittriga *myser*. Spännande och kul när man ser barnens spända förväntningar om vad som komma ska.

I morgon till frukost tänder vi första ljuset. En gemensam frukost innan 10-åringen ska spela handboll och 8-åringen ska på träning.


Kommentarer
Postat av: Lena

Hoppas ni får en fin första advent Ior!
Även här är det Innebandymatch på fm., en adventsfika in där emellan, och senare är det mina "Änglar"(förlåt mitt andra lag, Bajen) mot Djurgården i GL...pluggandet vet jag inte var det ska få plats...har ej haft koncentrationen på ett par dagar...den kommer väl ...annars så är det bara att inse att man kan inte göra allt....

2005-11-27 @ 01:28:38
Postat av: Ior

Lena: Det är ju så det är. Det som inte hinns med får man lämna. Bara att ta det som är viktigast först bara.
En fin advent till er med! Koncentrationen kommer ska du se *ler*

2005-11-27 @ 11:24:23
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: Lena

Ior; Du kloke...känns inte som om någon koncentration vill komma, det är för mycket som spelar an just nu...däremot att inse att det är som det är det har jag kommit till insikt med...så något finns väl kvar där uppe i knoppen, får se nu om det blir en elchock eller ej...då kanske det klarnar …er så slipper jag tänka över huvudtaget…återstår att se…

2005-11-27 @ 11:29:03
Postat av: Lena

Elchocks resonemanget härrör från mitt senaste blogg inlägg...tänkte det kunde finnas en vinst i att du ser vad det handlar om...:)

2005-11-27 @ 11:30:58
Postat av: Ior

Lena: Hoppas att koncentrationen kommit tillbaka!
När det gäller elljusstakar är det inte kul när en lampa går. Lösningen hittade jag när jag tog ett mätinstrument och kollade lampa för lampa. Med den kan man kolla kontakter och elledningar också. Toppen! 79 kronor på Biltema.

2005-11-29 @ 21:24:01
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: Lena

super Ior...

2005-11-29 @ 22:16:14
Postat av: Lena

alltså nu menade jag inte att du sitter och super utan att det var en super bra idé...förtydligande...

2005-11-29 @ 22:17:08
Postat av: Ior

Lena: Precis vad jag trodde *skrattar*

2005-11-29 @ 22:52:35
URL: http://ior.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0