Eftertänksamhet

När jag satt i bilen till extrajobbet igår kväll fick jag höra "Father and son" med Ronan Keating. Har hört den flera gånger förut. Det är något med den låten som berör mig.

Speciellt raderna är det de här raderna:

"But take your time, think a lot
Well think of everything you've got
For you will still be here tomorrow
But your dreams may not"

Kanske är det för att jag just tänker och reflekterar mycket själv. Att tänka på vad man har och ta tillvara på det tycker jag är viktigt. Glädje över att få tillbringa tid tillsammans med sin älskade och att tillsammans ha tre underbara barn. Det är en stor och betydelsefull del i livet för mig.

Som näring och krydda i livet finns drömmar. Mål att sikta på. För att inte stanna upp och vissna som människa behöver drömmarna / målen finnas och tillåtas utvecklas vidare.

Jag hoppas att mina barn lyckas behålla sina drömmar och att de når åtminstone några av dem. För de är en av mina och min hustrus gemensamma dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0