Idag har det varit förkylt

Både lilleman och älsklingen har gått och blivit förkylda. Tur i oturen är att de inte har feber i alla fall. I och för sig är det alldeles tillräckligt att hosta och nysa hela tiden.

Lite mys till kvällen ska det bli ändå. Det verkar tyvärr inte som det är något speciellt på TV:n så det blir att somna till en DVD istället. Har ett gäng som vi inte sett än.

Håller mina bägge för att inte åka på de andras förkylningar, ryggen räcker.

Hemma igen

Nu är vi hemma igen efter eftermiddagens kalas. Tindrande ögon och god tårta. Roligt att träffas i storfamiljen och prata både viktigt och strunt.

Vi hann lagom hem och sträcka ut oss en liten stund innan älsklingen åkte iväg för att jobba. Inatt och i morgon natt jobbar hon. Ska försöka sortera lite papper ikväll, mycket har legat och skräpat här hemma. Lite vårstäd har vi haft.


Snart är det kalas

Om en stund är det dags att åka till älsklingens syster. Ett av hennes barn fyllde år igår och idag är det kalas. Två år fylls det. Tårta och en massa folk blir det.

Har varit ut en stund tidigare idag. Solen skiner men inte är det sådär jättevarmt inte. Kanske blir bättre framåt helgen. De har ju lovat varmare väder.

Litet uppehåll

Hej hopp hallå igen. Det har blivit ett litet uppehåll i bloggandet de senaste dagarna. Lite ofrivilligt må jag säga. Den första "glada" överraskningen kom i fredags morse när vi skulle starta datorn. Det hände inte ett dugg. Den gav inte någon aktivitet över huvud taget.

Och jag som tyvärr slarvat lite den sista tiden med att ta backup på alla bilder och annat vi har. Som tur är fick vi hjälp att flytta över det vi hade till en annan lagringsplats så länge. Datorn hämtas på fredag för reparation. Sedan får vi se hur länge vi får vara utan.

Utöver det har orken inte riktigt funnits. Hoppas att det blir bättre de närmaste dagarna. Skulle behövas lite värme och sol för humöret.

Vill ha värmen tillbaka

Känner mig så ruggig och det blir inte bättre av vädret. Det blåser och någon enstaka snöflinga syns.

Lilleman och jag har en dag tillsammans idag. Han verkade så trött igår efter förskolevistelsen så jag tänkte att eftersom jag ändå är hemma kan han få vila en dag extra. Och i kväll ska hela familjen ha en mysmiddag. Älsklingen är ledig i helgen.

Håller i alla fall mina tummar för att meterologerna håller vad de sagt om helgen, att en del värme skulle komma tillbaka.


Återigen

Efter några hyfsat bra dagar var det ikväll dags igen. Av någon anledning började det hugga i ryggen igen. Riktigt ordentligt också. Kan inte riktigt påminna mig om att jag gjort något speciellt idag som skulle kunna utlöst detta.

Imorgon blir det promenad och vila. Håller tummarna för att värken går tillbaka.

Vad ska man säga

Vet inte riktigt vad jag ska säga om den här dagen. Den har gått i full fart. Vet inte riktigt vad tiden tog vägen. Var och träffade min chef en stund under dagen och pratade lite.

Har vilat lite och när jag sedan klev upp kom 11-åringen hem från skolan gråtandes. Någon hade stulit cykeln. Vi letade upp ramnummer och ringde och polisanmälde stölden. Åkte sedan runt för att leta men helt bortblåst var den. Känner bara hur trött jag blir när vissa människor inte kan låta bli andra personers egendom. Försökte få tag på en närpolis för att lämna ett litet tips som 11-åringen hört i skolan. Inget svar så det blir telefonsamtal i morgon istället.

Lite senare efter middagen, kycklingnuggets och ris, satt jag och älsklingen och pratade innan hon skulle iväg till jobbet.

Just nu känner jag mig inte tillräckligt trött för att sova (hmm, så ovanligt).

Tårtfest

Kvällen har avslutats med en tårtfest. Det var 10-åringens handbollsförening som hade sin traditionella säsongsavslutning. Alla olika lag i klubben fick sin uppmärksamhet och medaljer. Det hela avslutas med en massa olika tårtor som ett antal familjer ställt upp och gjort. Vi hade gjort en som vi tog med.

En riktigt trevlig tillställning. Väl hemma så var det läggdags för lilleman, det dröjde inte många minuter innan han sov. Lite längre dröjde det innan de större somnade och nu sitter jag här själv. Ska också försöka sova lite om en stund.

Gråtrist

Vaknade imorse något försenad. Såg ganska snart att det var mulet och trist ute. Inte sol och varmt som det varit de senaste dagarna. Tänk vad snabbt man vänjer sig vid fint väder.

Nu har det inte gjort så mycket. Tog min första promenad idag då jag lämnade lilleman på förskolan. En kort promenad var det, trots det var jag alldeles trött i rygg och höft.

Ikväll är det avslutning med 10-åringens handboll. Tårtfest, ska bli riktigt kul och gott.

Svårt att somna

Huuhh, nu är det svårt att sova. Ryggen värker så det står det härliga till, om man nu kan säga så. Hoppas bara att det dämpar sig om en stund så att jag kan sova i natt ändå.

Fick för några dagar sedan ta över en telefon från en familjemedlem. Det var behövligt då min gamla började ge upp. Har i kväll fixat lite med den. Kontakter som ska flyttas över och fixas till. Lite göra då den nya är just nyare. Har lovat en tårta i utbyte då inga pengar accepterades. Helt överkomligt!

Äta ute

Rent bokstavligt har vi ätit ute idag. Förresten både igår och idag. Nu när värmen kommit så flyttar måltiderna ut här hemma. Det är så mysigt att kunna sitta utomhus och äta maten. Man får liksom passa på innan alla getingar får för sig att vakna och börja surra omkring.

Lilleman och jag har haft en mysig helg här hemma. De större barnen har sovit borta och älsklingen har jobbat. Vi har pratat, lekt och busat en massa. Härligt har det varit.

Tunga dagar

Inte så värst roligt på min front just nu. Ryggontet fortsätter och det verkar gå segt. En del dagar känns det riktigt hyfsat för att sedan nästa dag ge tillbaka dubbelt upp.

Däremot har 11-åringen varit jätteduktig. Säljer Majblommor och har legat i ordentligt måste jag säga. Har fått hämta påse efter påse. Sådan glädje över att det går bra.

Vintern tillbaka

Det är nästan så man kan tro att vintern är tillbaka idag. Inte för att det har kommit speciellt mycket snö, den har dessutom hunnit smälta bort, men i alla fall.

Har haft en dag som inte varit så uppåt direkt. Inte blev det bättre av min tur till affären. Lagom när jag plockat ihop det jag skulle ha och stod i kassan för att betala upptäcker jag att mitt betalkort inte ligger i plånboken. Ursäktar mig och återvänder hem för att hämta det. Vänder tillbaka och betalar.

I övrigt har dagen bara gått. Nu börjar en ny vecka.

Långväga besök

Känns just nu lite tomt och dystert. För en stund sedan åkte våra vänner som bor i USA iväg efter ett kort besök. Cirka 3 år sedan sist var det vi sågs kom vi fram till. Tänk vad tiden går.

En stunds fika och samtal hann vi i alla fall med innan de skulle åka iväg på en familjemiddag. Kramar som inte riktigt vill ta slut och en och annan tår blev det.

Nu är det i alla fall lite dystert. Ska lägga oss och vila en stund så får vi gå ut och ladda batterierna i vårsolen.

Vacker vårdag

Har hunnit med allt jag hittills satt som mål idag. Ja, sånär som att byta däck på bilen då. Vet inte riktigt om jag törs för ryggens del. Hoppas på hjälp av någon alternativt gynna någon idrottsförening som brukar stå och hjälpa till med däckbyten.

Snart väntar en promenad i vårsolens värme. Kände att det var riktigt skönt när jag skjutsade 10-åringen till en kompis.

Långhelg

Så var det äntligen helg igen. Visserligen har jag inte jobbat de senaste dagarna men det är något visst med helger. Och två extra dagar dessutom.

Älsklingen jobbar nu två nätter för att sedan ha ledigt i en vecka. Det är hon väl värd. Hoppas att vädret blir bra så att hon kan njuta av det ordentligt.

I morgon blir det att måla ägg med barnen medan älsklingen sover. Blir det lite varmare tar jag med dem ut på en promenad också, med kameran i högsta hugg.

En liten uppdatering

Var ju till sjukgymnasten igår. Fick fler övningar och rådet att ta det lugnt i en till två veckor till.

Vi hade planer på att åka till våra vänner i värmland. Har fått lägga det på hyllan då det är svårt att sitta längre stunder. Resan får vi ta senare i vår helt enkelt, lite trist men nödvändigt.

Hoppas nu på en mysig påsk med en inplanerad påskmiddag med älsklingens systers familj och mamma.

Glad påsk allihop!

Återbesök imorgon

Imorgon ska jag på återbesök hos sjukgymnasten. Hoppas att det går bra för igår var ryggen så trött att jag i morse bestämde mig för att vara hemma idag och imorgon.

Vädret har spelat spratt idag också för nu på eftermiddagen har det kommit snöflingor nedsinglande från himlen. Kylslaget har det varit och blåsigt. Hoppas att det blir bättre väder under morgondagen för jag vill ut och gå lite i den varma vårsolen.

Lite vårfixande

Har småplockat lite idag. Älsklingen har plockat fram en del påskpynt så här inför den stundande helgen. Just nu är det en lugn stund här i huset. Lilleman och älsklingen sover, de andra spelar spel och jag sitter här framför datorn. I bakgrunden har jag en av mina nya favoritlåtar, Evighet med Tomas Andersson Wij. Den versionen passar mig bättre än Carolas.

Skulle behöva handla lite inför kommande vecka. Det är bara det att jag inte känner för det. Får se om inspirationen infinner sig lite senare.

RSS 2.0