Kalasdag

En av barnens kusiner fyller år idag och på eftermiddagen var vi dit och grattade. Fika och tårta blev det och utklädningskläder i massor blev det i presenter. Glada miner blev det.

Annars har det inte varit mycket med den här dagen. En del av den skulle jag helst vilja hoppa över men det går ju inte. Det är bara att hoppas på att morgondagen blir bättre även om jag har mina farhågor.

Mest av allt önskar jag mig en glad och solig dag.


En lugn dag

Det blev en lugn dag det här. På förmiddagen var jag till jobbet för att arbetsträna. Gick så där, många moment gjorde rejält ont och eftermiddagen har fortsatt i det spåret med ryggont och huvudvärk.

Satt och njöt av en kaffekopp med älsklingen ute på uteplatsen och bebis satt och sög på en majskrok.

Kvällen har flutit på med bebis trots att älsklingen har varit och jobbat. Just nu sovs det på ett par håll här hemma. De stora är snart på väg att lägga sig. Ska nog det jag med förresten.

Sov gott!

Solen skiner

Hoppas att den här dagen fortsätter som den börjat. Med sol och värme. Att kunna sitta på uteplatsen och dricka en kopp kaffe och mysa.

Vårdofter

Äntligen har det blivit lite vår i luften. En liten förnimmelse av vårens och sommarens dofter fick jag häromdagen när det regnat lite på de torra gatorna. Det luktade faktiskt lite sommarregn. Lite förundrad märkte jag att tankarna for iväg åt en varm sommarkväll med ett lätt duggregn.

Annars håller jag på med sjukgymnastik och tränar på. Då och då känns det tröstlöst men alla säger att jag kommer att bli helt bra. Det vet jag också men hur lång tid ska det ta? Frustrerande är det i alla fall.

Bebis har hunnit bli ett halvår nu och idag har det skinits ikapp med solen. Ett så fantastiskt humör, hela dagen! Det har varit guldsidan av tillvaron de sista månaderna. Att få vara med och se bebis växa upp och att umgås med familjen. Det väger upp mycket av det övriga eländet.


RSS 2.0