Äntligen!

Idag kom solen tillbaka. Fortfarande kallt, vill ha värmen igen.
Känns ändå som det varit en riktigt bra dag. Ska försöka få veckan att fortsätta i samma spår. I alla fall med det jag kan styra över. Positiva tankar till att börja med, det kryddat med ett glatt humör.

Chockade älsklingen med att gå ut och klippa gräset och kratta undan gräs och löv. Det helt utan en påminnelse. Den minen var kul, full av förvåning. Härligt !!

Snart väntas det pastagratäng. Bara älsklingen och 10-åringen kommer tillbaka från handbollsträning och handling.

Kommentarer
Postat av: Matte

Tack! Hoppas du har rätt =)

2005-10-17 @ 18:45:42
URL: http://glenns.blogg.se
Postat av: Gnosan

Jag ser helst att löven ligger kvar på gräsmattan , ...men ack nej det ska bort..men varför ? Varför göra som alla andra? Grannen krattar då måste vi me´...liksom*
Well...min man har börjat kratta, men för min skull får han gärna låta löven ligga där de ligger...Det är våra löv.
Det ger näring åt jorden hela vintern,grannen grinar illa, pekar finger och menar, så kan man väl inte göra...kan och kan ? VEm bestämmer det?

Hur det än är med minspel och lövspel..ler*

Jag önsakr dig och din kära en fantastisk pastagratäng att njuta av...mums!

( Detta var inte menat som en pekpinne )
Ogillar missuppfattningar...

kram kram mvh G

2005-10-17 @ 19:57:19
Postat av: Rita

Man skall inte kratta bort löv på hösten. Det ger både näring och skydd åt allt som lever i gräsmattan,, så det så, *skrattar*
Soliga vackra dagar har vi,, men hua så kallt det börjar bli. Vinter på G kanske?

2005-10-17 @ 20:25:45
Postat av: Gnosan

TACK Rita:!ler*

2005-10-17 @ 22:42:09
Postat av: Lena

Låt löven falla... och om ni ska kratta,..låt dom bli en sådan där underbar hög att hoppa och slänga sig i, det är skojsigt värre , för att inte tala om att kasta upp dom....ja,jag vet "loppor och allt därtill" som vi fått höra kan landa på oss..men än har det inte börjat klia och jag har gjort detta massor av gånger...ungarna älskar det!

2005-10-17 @ 23:26:03
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Gnosan

Lena:Löss och loppor ?? va??
varje höst har vi ägnat oss åt lövbus och gömmme i lövhög....men löss, loppor , har jag aldrig sett eller hört talas om ...hmmm...där ser man...får väl kika lillkillen lite extra i huvudet då ;)!
Ganska taskigt om han kommer med löss till dagis hämtade från mormors o morfars lövhög..ler*

Men det kan det va värt för så mycket skratt en lövhög kan inbringa så va e väl en flaska lusmedel värt i ett sådant ögonblick..fnissar*

2005-10-17 @ 23:43:18
Postat av: Ior

Gnosan, Rita: Hoppsan, löven är redan åtgärdade. Som tur är har fler börjat falla *skrattar

Lena och alla: Kul att leka i löv, loppor har jag inte hört talas om. Inte att de skulle angripa människor.

2005-10-18 @ 17:52:48
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: Darkangel

Det var värst vad vi tjejer går igång på lövkrattning. :)

2005-10-19 @ 01:05:49
URL: http://pyret.blogg.se/
Postat av: Ior

Darkangel: Det var ett "hett" ämne *fnissar*

2005-10-19 @ 23:34:11
URL: http://ior.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0