Tiden

Hur kommer det sig att tiden går olika fort? Ja, eller rättare sagt att det känns så. Den här dagen har gått långsamt. Riktigt så långsamt så man tror att AKO har sponsrat med sin kola. Dagen på jobbet var så och kvällen har hittills varit så också. Klockan är kvart i 10 och jag känner mig som om klockan skulle vara närmare 12.

Lite intressant är det i alla fall det här med tiden. Egentligen är den ju konstant och det är känslan som gör att man tycker att den går fort eller långsamt. Tror jag. Det som säger emot det är att jag inte haft tråkigt idag. Dagen har bara kännts så lång *grubblar*.

Upplever ibland fenomenet under arbetsveckor. Då går tiden rätt långsamt ibland. Sen kommer helgen och den är slut som i ett slag.

Fast å andra sidan hinner man ju kanske uppleva mer sådana dagar. De AKO-sponsrade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0