Utskälld

För en liten stund sedan var jag ut i skogen bakom våra hus. 9-åringen och 11-åringen upptäckte att det brann i skogen en bit bort. Jag var ut och tittade och kände att jag inte själv kunde göra något, så jag ringde brandkåren. Fick gå ut och möta upp för att visa vägen.

Brandbilen kom och brandmännen kollade upp de två eldhärdarna. Under tiden kom en man ut från ett hus och undrade vem som ringt efter dem. Det var ju onödigt, menade han. Brandmännen ifrågasatte varför han eldade så sent och ute i skogen. Anledningen var att röja bort sly som barnen kunde göra illa sig på. Brandmännen släckte i vilket fall elden.

Det minsta man kan göra vid ett sådant tillfälle är väl att ringa till brandkåren och meddela att man tänker elda så att de vet ifall någon ringer. Jag vill i alla fall vara säker på att andra ringer om de upptäcker en brand så att inget allvarligt händer. Att så bli utskälld för att ha ringt... tycker jag är rent ut sagt piss!

Kommentarer
Postat av: Gsan

Piss , det kan jag hålla med om !!, kram G

2007-01-13 @ 00:21:31
Postat av: Anonym

Håller med dig och du har ett vaket öga som jag skulle känna mig trygg med som granne!

2007-01-13 @ 21:27:40
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Ior

Gsan och lenjangel: Ja, jag tyckte jag gjorde det man ska göra.

2007-01-14 @ 10:32:22
URL: http://ior.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0