Grillning

Efter att ha jobbat sent igår hade jag sovmorgon imorse. Skönt var det. När jag klivit upp och ätit frukost tog vi itu med vårt uteförråd. Tog ut nästan allt och rensade. Körde iväg skräp till återvinningscentralen och plockade in och i ordning förrådet igen. Mycket skönt att det är gjort. Nu är båda förråden fixade, inte illa.

Städdagen avslutades med att vi grillade. Både kotlett och kycklingspett blev det. Mycket gott.

Sista veckan har inte Webblogg haft samma vilja som jag. Har försökt att skriva en del inlägg då jag haft tid men då har jag mötts av en oerhörd seghet. Värre än den värsta kolan. När jag väl kunnat logga in så har inlägg inte gått att posta och de har försvunnit. Trist tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Lena

DU så underbart skönt att få ha rensat, här är det ett projekt som ska initieras och genomföras, men när?????????????
tiden, denna tid räcker inte till, i denna vecka har jag en elva åring som fyller år, en 70 åring och en 15 åring, tre examinationer som jag inte ens påbörjat att skriva och de ska vara i rapport form dessutom jobbar jag heltid tre dagar, har två dagar med studier inne på campus och så ska det handlas, bakas, två gossar som tränar och har matcher och så en tös som nu är i studentyra… och...tror du jag är förvirrad...här är det kaos, dessutom detta underbara väder, vill ju bara ut....inser att jag får ta en dag i taget, konditorierna ska väl tjäna lite pengar de också, så baket har jag eliminerat nu...i denna stund….vill städa rent, få bort och göra ytor som andas….kramen till dig, har saknat dina textrader.

2006-05-07 @ 10:00:16
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Ior

Hå och hej! Det låter en aning intensivt. Vill bara att du är rädd om dig. På något sätt verkar alltid maj månad vara en av årets mest fullmatade.

Kaos och förvirring... känner till tillståndet *ler*. Det är bra med lokala företag som kan ta vissa bitar som ex vis tårtor och kakor.

Håller tummarna och städar med dig!!

2006-05-07 @ 10:08:39
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: Lena

Tack Ior, det låter gott med hjälp...Jag är konstigt nog rätt lugn i förhållande till allt som stormar runtomkring....har intagit en strategi, tänbker en dag i taget...helt plötsligt så hinner jag en massa saker för jag tror inte jag har något att göra, eller är det ett tecken på total förvirring, en förnekelse...jag vet inte har tapapt minnet...

2006-05-08 @ 19:33:12
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Ior

Lena: Låter trots allt bra. Tror också det är bra att ta dag för dag. Som du skriver kan fler saker bli gjorda innan man vet ordet av. Vi kan vara mer effektiva än vad vi tror.

Hoppas du hinner njuta mer av våren trots allt som står framför dig. Kramar och lyckönskningar!

2006-05-08 @ 21:31:44
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: Lena

Ior tack och åter tack...behövde det en dag som denna...

2006-05-09 @ 23:20:05
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0