Olyckan framme

Nog är det väl typiskt ändå! Vi har idag varit på ett kalas en liten bit från stan. Trevligt hade vi. På vägen hem blev det inte lika trevligt måste jag säga. Snön började åter vräka ner så vi bestämde oss för att åka hem innan det blev värre.

Sagt och gjort så åkte vi. Var tvungen att köra långsamt då det var ordentligt halt. Rätt vad det var så åker en bil ut bakom en snöhög, mitt framför oss och jag börjar bromsa. Tyvärr lyckas jag inte få stopp på bilen, den bara glider vidare. Det hela resulterar i att vi åker in i den andra bilen och med en mindre duns stannar vi.

Tur i oturen skadas ingen och vår bil skadas inte nämnvärt. Blinkerslampan lossnar så den är just nu fasttejpad med silvertejp. Den andra bilen fick en liten bula i dörren. Vilken tur att inte hastigheten var större. Papper är i alla fall skrivna och nu får försäkringsbolagen kolla på det.

Väl hemma fick jag lite spänningshuvudvärk som nu lagt sig. Lite skärrad blev man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0