Lugnet har lagt sig

Så har den senaste dagens höststorm (det kan man nog kalla det) lugnat sig. Sitter just nu och bara kopplar av hjärnan en stund. Lyssnar in tystnaden. Det är något med natten som får mig att känna mig lugn och eftertänksam. Ibland en aning vemodig.

När jag för ett antal år sedan jobbade som tidningsbud kunde jag slås av hur lugnt och fridfullt det är på natten. Så tomt och stilla, helt annorlunda än på dagen. Det jobbet var rätt fysiskt krävande men ändå mentalt avkopplande.

Ska ta och lägga mig nu, försöka komma till ro och sova.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag håller med dig. Nu sover huset och alla snusar så där gott...nu är det dags att släcka ner bruset från maskinen så att även alla vättar och feer får sitt...God Natt!

2005-09-15 @ 00:41:34
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Ior

Sådär, då var man uppe redo för en ny dag.
Hoppas på en bra sådan.

2005-09-15 @ 08:35:28
URL: http://ior.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0