Jaha, så är det

så att helgen är slut. Den här veckan också. En välfylld söndag blev det.

Även den här helgen avslutades med fotboll för 8-åringen. Vi packade oss iväg, hela familjen. Väl framme visade lilleman på ett missnöjt humör. Kallt var det och regnet hotade. Efter första matchen beslutade vi att hustrun skulle åka hem med honom och 10-åringen. Jag stannade med 8-åringen.

Nöjd med dagen var han. 1-0, 1-1 och 0-1 blev det. Dessutom kom faster och tittade på sista matchen. Kul!

Det som idag gjorde mig extra glad var en av tränarna i ett av motståndarlagen. Han var en av de som vid tidigare matcher gapat rätt mycket åt sina pojkar. Idag visade han upp en helt annan sida. Vi stod och växlade några ord under matchen och gratulerade varandra när min 8-årings lag kvitterade i slutminuten. Matchen slutade oavgjort. Vi var lika glada båda två, helt rättvist resultat enligt båda.

Kommentarer
Postat av: Lena

Känner igen oss här...fotboll,.. ut i alla väder...lagledare.. som inte alltid är så pedagogiska...men så hittar man guldkornen som gör att det är ok...de har någonting att säga...ja.. small talk.. blev det här...tack och godnatt, nu måste jag släcka ner...

2005-09-19 @ 23:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0