Vem bor här?

stenport

På min promenad i skogen idag såg jag det här stenpartiet. Det känndes nästan som det var en port, en ingång till ett hem. Ingången är stängd med en liten stendörr men bakom den kan jag tänka mig att det leder en liten gång. I slutet av den gången kanske finns en hemtrevlig liten håla där någon liten nisse bor. En liten nisse som när ingen ser det smyger omkring för att sköta om alla djur som bor intill.

Stenpartiet satte fart på min fantasi, vilket är härligt. Tankekullerbyttor och resor i det okända. Spännande!

Kommentarer
Postat av: Rita

Jag kom direkt att tänka på dom där små i Ronja Rövardotter, som sa "vofför gör ho på detta viset, vofför! (har glömt vad dom heter), eller åxå bor här: den älskvärda trollpackan Mim, från Kalle Anka! Jösses, jag kom på många fler,, här blir det trångt! *skratt*, handlar väl om vår egen fantasi,, å det har jag!

2005-10-06 @ 01:49:21
Postat av: Ior

Rita: Det är härligt! Fantasi kan man inte få för lite av.
(Di heter Rumpnissar di små vofförfigurerna)

2005-10-06 @ 01:56:44
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: systeryster

var med två av sönerna i skogen igår...och vi hittade just flera ställen där vi tänkte..här skulle man bo! Magiskt!

2005-10-06 @ 09:13:55
URL: http://systeryster.webblogg.se
Postat av: Gnosan

Jo där bor Greger och Rosemarie´s kusiner ! Två små luriga troll ;)!

Härlig bild som sätter igång fantasin bilder av John Bauer och skapar musik i mitt inre " Bergakungens sal"

2005-10-06 @ 14:48:16
URL: http://gnosan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0