Ord och känslor

Ibland blir man lite eftertänksam. Just nu är ett sånt tillfälle för mig. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Kanske är det för att det är sent och att jag är trött.

Tänker tillbaka till tidigare idag. När jag åkte för att handla hade jag med mig en skiva ut i bilen. Tänkte spela helt andra låtar. Nu blev det av en händelse en annan låt som jag fastnade i. Det var "starkare än ord" med... Ja återigen LeMarc.

Reflekterade inte så mycket mer över det förrän nu ikväll. Orden "så mycket starkare än ord..." etsade sig så starkt i huvudet. Ja, så mycket starkare än ord. Att ibland kunna känna in omgivningen utan att ord sägs, att sitta tillsammans med sin älskade och utan att säga något bara känna varandras kärlek. Eller i andra situationer kommer ord från ens mun som den andre tänkt säga. Visst är det förunderligt.

Känslan som biter sig kvar är att ibland är inte orden som är viktiga utan vad man visar i tanke och handling.

Kommentarer
Postat av: Gnosan

Så mycket starkare än ord..Första låten på
Lemarcologi, den har verkligen ett innehåll som kan tolkas på mer än ett sätt.

"Sann vänskap uppstår när tystnaden mellan två personer inte känns besvärande"

2005-10-31 @ 00:47:26
Postat av: Lenjangel

vilka klokord från er båda...

2005-10-31 @ 20:32:29
Postat av: Ior

Gnosan: Den är en av många favvolåtar. Stark text.

Lenjangel: Ibland glimmar det till *ler*

2005-10-31 @ 22:20:11
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: Lena

...det gör det sannerligen Ior!

2005-10-31 @ 23:30:45
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0