En väg i hösten

Höstväg

" ...
Vägen , vägen låter oss längta
Men den far oss förbi, medan vi står och väntar
..."

Ur Peter LeMarcs "Vägen (låter oss längta)"

Vart för den här vägen mig? Vad finns i andra ändan?
Frågor man kan ställa sig ibland. Kanske det inte finns svar på dem. Kanske det är så att svaren inte är de viktiga. Att stanna upp i vardagen och tänka, känna och uppleva. Ta stunder av reflektioner, både själv och tillsammans med andra. Det är något som är berikande.

Mitt i allt funderande har jag märkt att det är väldigt lätt att glömma det nära. Lätt att fastna i tankar av oro och framtidstänkande.

Tror ändå att vägen gör resan mödan värd. Som flera skrivit den senaste tiden. Ta vara på de små stunder av glitter och guld i vardagen.


Kommentarer
Postat av: Gnosan

En vacker väg , fantastisk inramning som en gata av guld...
En del vägar är krokiga en del raka, men
en o annan liten kurva måste finnas där för annars vore det för tråkigt, fri sikt , nej inte på den här vägen som jag valt , nya små avstickare, en o annan ljusglimt att ta till sig, varje dag.


Peter Lemarcs ord..är verkligen nåt att tänka på

2005-10-25 @ 23:46:14
Postat av: Ior

Gnosan: Visst är det så. Sen finns det både breda vägar och smala stigar att gå. Utbudet är oändligt.

Hittar fler och fler guldkorn bland Peters musik.

2005-10-25 @ 23:49:59
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: Gnosan

ang PLM: Det är härligt att hitta guldkorn som
kan ge så mycket "glitter" i tillvaron.
Jag känner att det finns alltid någon låt som stämmer in på hur jag mår just idag, eller som får mig att må lite bättre om jag mår sämre.

2005-10-26 @ 10:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0