Lite låg aktivitet

har det varit för mig sista dagarna. En anledning är att jag haft lite svårt att komma på vad jag ska skriva. Nu tänkte jag att jag kunde skriva om just det.

Som så många andra har jag haft svårt med kreativiteten, vad jag ska skriva. Har försökt med alla möjliga knep. Vad ser jag i närheten? Vad har hänt? och så vidare. Varje gång har jag ratat det jag skrivit och inte varit nöjd. Så kan det bli ibland, att jag ställer lite för höga krav på mig själv.

Hur ska jag utveckla skrivandet vidare?
Det är en fundering som jag brottats med. Efter att ha läst inlägg, av bland annat Atir och Lenjangel, om vad som publiceras och hur man gör det började jag tänka på hur jag själv skriver. Jag vill inte på något sätt lämna ut någon på något negativt sätt. Det har aldrig varit min mening. Jag väljer också att bara ha bilder som jag tagit själv och som inte visar några personer. Jag försöker plocka fram guldkorn av händelser, roliga saker och liknande. Andra funderingar och tankar är mina egna.

Kanske har funderingarna startat beroende på att flera bloggare jag läst har gjort uppehåll eller rent av slutat. Ska jag göra så med eller ska jag fortsätta som jag gjort?

Kommentarer
Postat av: Lena

Ior, Det är viktigt att Du känner vad bloggen är för dig, vad är syftet, vad ger den.är det ett måste, eller ser du glädjen i att delge omvärlden några rader, du måste känna in vad som du tycker är relevant, inte vad någon annan tycker. Du är ju den du är och skriver utifrån just där du befinner dig. Att det ska värderas på något sätt tror inte jag på...det värde som finns ligger i det du väljer att delge sedan är det upp till betraktaren att ta till sig texten .Du får själv känna in hur vad du vill med ditt bloggande Att fåskrivkramp hör till. Det är vanligt. Det som gör mig fundersam är om du ställer sådana krav på att texten ska se ut på ett speciellt sätt, var på ett specifikt sätt etc. Du har äger ordet hos dig Ior!
Det du skriver om har ett stort värde för många. Man får se att syftet med bloggen står för så olika delar hos var och en. Ena del använder bloggen som en aldrig sinanden källa till mode, en del till intressen, en del politik, en del berättelser om livt i stort och i smått, om kändisskap, om musik, och bara barn, om sorg. En del bloggar har ett terapeutiskt syfte och det är inte att förringa. En del har insett att den tog för mycket tid av deras liv, att den inte gav det som de tänkt, att de kanske stötte på patrull, hamnade i en situation där de inte kunde fortsätta av diverse anledningar, .Allt är rätt ,det finns inga fel…Du får fundera över vad det är som är viktigt för just dig,.. man behöver inte ta drastiska beslut och det går att vila i ett beslut likaledes…Jag gillar dina texter Ior och de är varma , insiktsfulla och har ett stort medmänskligt perspektiv. Dina bilder är vackra, du fångar de små tingens stora värde… förringa dem inte!

2005-11-16 @ 00:38:28
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Ior

Lena: Jättetack för dina rader!

2005-11-16 @ 06:33:52
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: Lena

Hoppas du hittar ut i solen...den kommer alltid tillbaka Ior! Kram

2005-11-16 @ 11:35:23
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Ior

Lena: Det som gör att jag inte är riktigt nöjd ligger mer på det språkliga planet. Har ibland lätt att fastna i att vrida på meningar för att få dem att kännas riktiga. Jag vet att det kan verka tokigt men det har blivit bättre.

Idag har solen tittat fram förresten! *ler*

2005-11-17 @ 00:13:37
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: rita

För fan pojk,,, inte kan du sluta NU!
Håller med Lena i allt hon skriver,,, men jag uttrycker mej på ett annat sätt!

2005-11-17 @ 02:22:37
URL: http://www.atir.blogg.se
Postat av: Christina

Vi vill ju alla att allt ska vara som det alltid varit...dock med lite lagom doser av spänning i tillvaron. Men känn efter hos dig själv vad du vill göra...det finns många här som vill läsa dig men det du ska göra är att känna efter vad DU vill. (men självklart hoppas vi att du vill det vi vill...nämligen att du stannar)

Postat av: Ior

Rita: Lovar att hänga med framöver!

Christina: Tack, vill skriva och fortsätter så. Hade en svacka i sinnet här i veckan. Har varit en hel del på gång. Nu är det helg och förhoppningsvis en hel del vila framför mig.

2005-11-18 @ 21:05:10
URL: http://ior.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0