Försök till problemlösning

Så har jag försökt att via diverse supportsamtal få ordning på det lilla nätverket här hemma. För en gång skull möter jag på hjälpsamma personer som inte hela tiden skyller på andra företag.

Lång tid i flera samtal resulterar i att det hela löser sig... Inte!
Fungerar en bra stund, men sen är det samma sak igen. Det slutar med att jag får starta om det mesta. Modet gick upp för att sen åka ner igen. Jag som tänkte att nu funkar det.

Det positiva är i alla fall att jag börjat ringa in problemet. Lösningen borde komma närmare för varje stund och samtal.

Skam den som ger sig, som de säger.

Kommentarer
Postat av: tanten

Hallå.hallå..hallå....Vi hade jätteproblem, och det visade sej vara att Huvuddatorn stängde av "popupfönster" och då gick det inte att färdig installera.."nått sånt"....
Nä, det där fattar du nog inte...men kanske inte heller ditt problem..?! tja....

2005-12-10 @ 00:26:43
Postat av: Ior

Tanten: Nej det är inte riktigt det problemet. Mitt är att routern "glömmer bort" uppkopplingen då och då. Den behöver startas om och då fungerar det igen. Blir lite irriterande i längden. Utan router inget problem. Följden blir att jag använder routern när jag måste sitta någon annanstans. Annars är den avstängd.

2005-12-10 @ 01:17:33
URL: http://ior.webblogg.se
Postat av: tanten

Ahhhh.......

2005-12-11 @ 10:41:18
Postat av: Lena

en liten fråga Ior som du säkert har koll på...kan det vara så att inställningen på routern ang.IP adresser ändras...att den gör sina egna sökningar...

2005-12-11 @ 19:56:46
Postat av: Ior

Lena: Lite halvkoll har jag. Det jag vet är att både datorer och router är inställd på att erhålla IP-adresser automatiskt. Med egna sökningar, hur menar du? *tacksamt för jag har mycket mer att lära*

2005-12-15 @ 23:03:46
URL: http://ior.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0